بانکبانک و بیمه

تحریم بانکی – مالی کره شمالی آغاز شد


۴ بانک بزرگ دولتی چین ارائه خدمات مالی به مشتریان جدید کره شمالی را متوقف کرده‌اند.

به‌گزارش آرمان اقتصادی (ecoideal) به نقل از رویترز، کارکنان سیستم بانکی چین اعلام کردند: ۴ بانک بزرگ دولتی چین ارائه خدمات مالی به مشتریان جدید کره شمالی را متوقف کرده اند، این اقدام پس از آن صورت گرفته است که واشنگتن از عدم اقدامات کافی پکن در قبال آزمایش های هسته ای کره شمالی، ابراز نگرانی کرده است.

تنش ها بین آمریکا و کره شمالی پس از انجام ششمین آزمایش هسته ای پیونگ یانگ، به شدت بالا گرفته است.
این در شرایطی است که شورای امنیت سازمان ملل، دوشنبه‌شب به اتفاق آراء به پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای اعمال تحریم‌های تازه علیه کره‌شمالی رای داد.
این قطعنامه، که با حمایت روسیه و چین نیز همراه بود، صادرات منسوجات کره‌شمالی و واردات مایعات گازی و نفت خام به کره‌شمالی را هدف قرار می‌دهد.
بانک های چینی به خاطر همکاری مالی با کره شمالی تحت نظارت بوده اند. یک منبع آگاه در یکی از شعبه های بانک مسکن چین در استان لیائو نینگ در این باره گفت: بانک مسکن چین به طور کامل همکاری تجاری با کره شمالی را متوقف کرده است. تعلیق همکاری های بانکی چین با کره شمالی از ۲۸ اوت آغاز شده است.
دولت ترامپ که از اقدامات چین علیه کره شمالی ناراضی بوده، در ماه جولای تحریم های جدیدی را علیه بانک های کوچک چینی و سایر شرکت هایی که با کره شمالی همکاری داشتند، اعمال کرده است.
یک منبع آگاه بانکی چین نیز تاکید کرد: بانک صنعتی و تجاری چین موسوم به آی سی بی سی نیز افتتاح حساب برای اتباع کره شمالی و ایران را از ۱۶ جولای متوقف کرده است.
یک منبع آگاه در بانک مسکن چین نیز افزود: اتباع کره شمالی که در بانک مسکن چین حساب دارند، قادر به پس انداز یا برداشت پول نیستند.
به نوشته تسنیم، بانک کشاورزی چین هم از باز کردن حساب برای مشتریان کره شمالی خودداری می کند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا