انرژی

شریعتی: درباره قرارداد کرسنت باید به نسل آینده پاسخگو باشیم

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به قرارداد کرسنت گفت: ما باید به نسل های آینده پاسخگو باشیم که گاز ما را بردند، مخازن ما را خالی کردند و خسارت هم از ما دریافت می کنند و کشور هم با تراز منفی گاز مواجه می شود.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مالک شریعتی نیاسر نماینده مردم تهران در مجلس در تذکر شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس با استناد به ماده ۲۲ آیین نامه داخلی مجلس و اصول ۷۷ و ۱۳۹ قانون اساسی گفت: اینکه در اصل ۷۷ قانون اساسی گفته می شود معاهده نامه ها و موافقتنامه باید به تصویب مجلس برسد، صرفا به این معنا نیست که عنوان آن در مجلس قرائت شود و مفاد آن به پیوست بماند، بلکه این لوایح موافقتنامه باید در مجلس بررسی شود.

وی افزود: اکنون نماینده دولت اشاره کرد که ما ۷۳ موافقتنامه بین المللی با دیگر دولت ها داریم، جرئیات کدام از این موافقتنامه ها در کمیسیون ها و صحن علنی مجلس مانند دیگر طرح‌ها و لوایح بررسی شده است؟

این عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: وقتی اصول قانون اساسی رعایت نمی شود به یکباره با قرارداد و موافقتنامه ای شبیه قرارداد کرسنت روبرو می شویم که ده ها میلیارد دلار خسارت به کشور وارد می کند، مفاد آن را هم محرمانه می سازند، به گونه ای که یک جایی یک اتفاقی برای کشور رخ می دهد که مجلس از آن بی خبر می ماند و به سبب محرمانه بودن آن خسارت هایی به کشور وارد می شود.

شریعتی نیاسر اظهار کرد: وضعیت کرسنت را مشاهده کنید، مجلس از قوه قضاییه هم خواسته است که به این موضوع رسیدگی کند ولی هنوز پاسخی دریافت نکرده ایم که در این قرار داد چه اتفاقی افتاده است؟ سه گروه در این قرارداد فساد کرده اند و خسارت های  زیادی به کشور وارد شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس بیان کرد: از ابتدا باید مانع تحقق چنین نتیجه ای شد، ممکن است از ۱۰ قرارداد یک قرارداد به چنین سرنوشتی دچار شود، اما همین یک قرارداد کرسنت می تواند چنین مشکلاتی را ایجاد کند، ما باید به نسل های آینده پاسخگو باشیم که گاز ما را بردند، مخازن ما را خالی کردند و خسارت هم از ما دریافت می کنند و کشور هم با تراز منفی گاز مواجه می شود.

علی نیکزاد در پاسخ به اظهارات این نماینده مجلس گفت: متن موافقتنامه به پیوست وجود دارد و قابل ملاحظه می باشد، مخالفان و موافقان هم در جلسه علنی مجلس درباره آن اظهارات خود را مطرح می کنند.

وی افزود: اینگونه نیست که مجلس و نمایندگان از موافقتنامه ها بی اطلاع باشند، موافقتنامه بارگذاری می شود و مخالفان و موافقان آن اظهارات خود را مطرح می کنند، کمیسیون اقتصادی هم بند به بند آن را بررسی کرده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا