بورسبورس اوراق

افت ۴۹هزار واحدی شاخص بورس در هفته‌‌ای که گذشت


شاخص بورس در هفته‌ای که گذشت با ۴۹هزار و ۹۷۱واحد کاهش، معادل ۴درصد افت کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، در جریان معاملات بازار سرمایه در هفته‌ گذشته طی ۵روز معاملاتی تعداد ۲۷میلیارد و ۸۰۹میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۱۸۹هزار و ۱۲۹میلیارد ریال در بیش از یک میلیون و ۶۵۶هزار و ۶۱۹دفعه مورد معامله قرار گرفت که حجم، ارزش و نوبت‌های معاملات به ترتیب ۱۲.۳۲، ۱۹.۲۸ و ۳.۹۱ درصد رشد را نسبت به هفته قبل‌تر تجربه کردند.

این درحالی است که تعداد ۵۲۰۰میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۷۳هزار و ۱۸۵میلیارد ریال نیز در هفته گذشته مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب با ۳۰.۷۵ و ۳۱.۵۵ درصد افت همراه شدند.

این گزارش می‌افزاید: شاخص بورس در پایان معاملات هفته منتهی به ۸ بهمن ماه با ۴۹هزار و ۹۷۱واحد کاهش، معادل ۴درصد افت کرد و به رقم یک میلیون و ۲۲۹هزارو ۴۲۳واحد رسید و شاخص کل هموزن نیز با ۱۶هزار و ۸۸۱واحد کاهش، معادل ۵.۰۳درصد افت کرد و رقم ۳۱۸هزار و ۷۵۸واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول هم در این مدت با ۳۸هزار و ۶۱۰واحد کاهش به رقم ۹۳۱هزار و ۶۶۸واحد و شاخص بازار دوم با ۹۴هزار و ۱۴۳واحد کاهش، به عدد ۲ میلیون و ۳۷۹هزار و ۳۳۵واحد رسیدند که به این ترتیب شاخص بازار اول با ۳.۹۸درصد افت و شاخص بازار دوم با ۳.۸۱درصد کاهش همراه شدند.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا