بین الملل

کاهش شدید ارزش سهام فیس بوک

پس از اینکه اولین گزارش فصلی شرکت متا سبب کاهش شدید انتظارات از این شرکت شد، میلیاردها دلار سرمایه موجود این شرکت نیز از بین رفت.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، سهام شرکت مادر فیس بوک یا همان متا پس از قفل شدن بازارها در روز چهارشنبه، و برای اولین بار در دوره‌ای مدیرعامل این شرکت (مارک زاکربرگ) نام فیس بوک را به متا تغییر داد دچار رکود شدیدی شده است.

زمانی که بازارها قفل شدند، ارزش سهام این شرکت به ۳۲۳ دلار در هر سهم رسید، اما تنها نیم ساعت بعد به ۲۴۹ دلار کاهش پیدا کرده و تقریباً ۲۳ درصد از ارزش خود را از دست داد. به طوری که تنها در ۱۱ دقیقه اول معاملات بورسی، ۱۶ میلیارد دلار از ارزش سهام متا از بین رفت.

آنچه که به عنوان دلیل این امر بر سر زبان‌ها افتاده این است که قرائت گزارش سه ماهه متا بود که درآمد، سود هر سهم و تعداد کاربران فعال روزانه و ماهانه کمتر از انتظار سرمایه گذاران این شرکت را نشان می‌داد.

شبکه سی ان بی سی به نقل از تحلیلگران بازار سهام گزارش داده، در حالی که سرمایه گذاران حدود ۳۰.۱۵ میلیارد دلار انتظار سودهی این شرکت را داشتند، اما ارقام فیس بوک ۲۷ تا ۲۹ میلیارد دلار را نشان می‌دهد. به گفته همین منبع، سود هر سهم به ۳.۶۷ دلار رسید که کمتر از ۳.۸۴ دلار مورد انتظار بود.

تعداد کاربران فعال روزانه فیس بوک به ۱.۹۳ میلیارد نفر رسید که کمتر از ۱.۹۵ میلیارد مورد انتظار بود، در حالی که سود سهام کاربران فعال ماهانه نیز کمتر از انتظار ۲.۹۵ بود و طبق گزارش استریت اکانت سود آنها به ۲.۹۱ میلیارد کاهش پیدا کرده است.

این اولین گزارش فصلی از زمانی است که زاکربرگ اعلام کرد که غول شبکه اجتماعی خود را به متا تغییر نام پیدا کرده است تا تمرکز خود را از این پس روی هر سه برند مطرح و موجود فیس‌بوک، اینستاگرام و واتس‌اپ بگذارد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا