امور زیربناییتعاون و اشتغال

افزایش نرخ بیکاری در آمریکا

رشد اشتغال در ایالات متحده در ماه ژانویه با توجه به افزایش شیوع بیماری کرونای اومیکرون به شدت کاهش یافته و بسیاری از مردم این کشور شغل خود را از دست داده اند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، نرخ بیکاری در ایالات متحده به دلیل همه گیری سویه جدید کرونا یا همان اومیکرون افزایش یافته و رشد اشتغال این کشور در ماه ژانویه با کاهش محسوسی روبرو بوده است.

اقتصاد آمریکا به شدت تحت تأثیر اومیکرون قرار گرفته، به همین دلیل بسیاری از کسب و کارهای این کشور همچون مهمانسراها، مراکز تفریح دچار تعطیلی شده و کارگران آنها با دستمزد بسیار کمتری نسبت به گذشته کار می‌کنند و حتی کارفرمایان آنها زیر بار اعطای مرخصی استعلاجی هم نمی‌روند.

کریستوفر روپکی، اقتصاددان ارشد مؤسسه فدرال رزرو پس از گزارش این ماه وزارت کار این کشور در خصوص نرخ بیکاری گفت: افزایش بیکاری و کاهش نرخ اشتغال در بازار کار و مشاغل در آمریکا موقتی است.

بر اساس نظرسنجی اداره آمار آمریکا که در اواسط ژانویه منتشر شد، ۸.۸ میلیون نفر گزارش داده اند که بین ۲۹ دسامبر تا ۱۰ ژانویه به دلایلی که عمدتاً مرتبط با ویروس کرونا بوده، در محل کار خود حاضر نبودند.

در حال حاضر تقاضا برای استفاده از بیمه بیکاری در آمریکا با افزایش محسوسی روبرو بوده و این امر می‌تواند تبعات بدی را برای اقتصاد آمریکا به همراه داشته باشد.

بر اساس داده‌های رسمی رویترز، ایالات متحده به طور متوسط روزانه ۳۸۶ هزار مورد جدید ابتلاء به کووید -۱۹ را گزارش می‌دهد که البته نسبت به بیش از ۷۰۰ هزار مورد در روز در اواسط ژانویه کاهش چشمگیری داشته است.

براد مک میلان، مدیر ارشد یک شرکت سرمایه گذاری آمریکایی می‌گوید: با تغییر وضعیت پزشکی و تأثیرات واکسیناسیون، این امر خودش را در نرخ اشتغال نشان خواهد داد.

دولت آمریکا آگوست گذشته برآورد کرده بود که اقتصاد این کشور در ۱۲ ماه منتهی به مارس ۲۰۲۱ حدود ۱۶۶ هزار شغل کمتر از آنچه قبلاً اعلام کرده بود، ایجاد کرده است.

این هفته گزارش اشتغال ملی نشان داد که میزان حقوق و دستمزد بخش خصوصی در ژانویه برای اولین بار کاهش یافته است.

با افزایش موج اومیکرون کارگران مجبور شده اند که در خانه‌های خود باقی بمانند به همین دلیل تعداد نیروی کار در کارگاه‌ها و ادارات این کشور کم بوده است به طوری که برآورد شده که ۲.۲ میلیون نفر نسبت به قبل از شیوع کرونا از کار بیکار شده اند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا