کسب و کار

معرفی ۷ تا از محبوب ترین بازی های رومیزی بزرگسالان

بازی های رومیزی یکی از محبوب ترین سرگرمی حال حاضر می‌باشد که طرفداران بسیاری بین رده‌های سنی مختلف دارند. بازی های فکری در انواع دسته های متفاوت متناسب با رده‌های سنی مختلف طراحی و عرضه می‌شوند که هر یک ویژگی های خاص و منحصر به فرد خود را دارند.

 

بازی فکری مخصوص بزرگسالان

همچنین بخوانید

بازی های فکری علاوه بر سرگرمی و جنبۀ تفریحی که دارند یک تمرین عالی برای پرورش مهارت های فردی و اجتماعی هستند ضمن آنکه منجر به کاهش خطر ابتلا شدن به آلزایمر در بزرگسالان می‌شود. علاوه بر این بازی های رومیزی زمینه ساز برقراری ارتباط با سایر افراد و ایجاد صمیمت در بین اعضای خانواده، گروه های دوستانه  و همکاران می‌باشد، از همین رو بازی های فکری و انواع بردگیم ها در دورهمی های دوستانه و مهمانی های خانوادگی حضور دارند. تنوع و تعدد بازی های فکری که مناسب بزرگسالان باشد بسیار است. در این مطلب به معرفی برخی از بهترین بردگیم های ویژه بزرگسالان می‌پردازیم در ادامه با ما همراه باشید.

 

۱. استوژیت

استوژیت یک بازی گروهی- خلاقانه مناسب برای دورهمی های دوستانه و جمع های خانوادگی می باشد.  استوژیت یک بازی فکری رمز آلود و ذهن خوانی می باشد. بازی مهیج استوژیت شامل مجموعه‌ کارت هایی با تصاویر خیالی، جذاب، الهام بخش می باشد. در هر نوبت از این بازی یکی از بازیکنان به عنوان قصه گو باید برای یکی از کارتهایی که در دست دارد با استفاده از خلاقیت و تخیلات خود یک جمله کوتاه، یک شعر و ….. بگوید. در ادامه بقیه بازیکنان باید با  قدرت شهود و ذهن خوانی خود کارت قصه گو را از بین کارتهای رو شده حدس بزنند. این بازی خلاقیت و قدرت شهود شما را به چالش می کشاند و با کارتهایی سحر آمیز شما را وارد دنیای پر رمز و راز می کند لحظات ناب و جذابی را برای شما به ارمغان می آورد. این بازی هیچگونه محدودیت سنی ندارد و برای تمامی افراد در  سنین هشت سال به بالا مناسب می باشد.

۲. اولون

یکی از بازی های فوق العاده جذاب که بسیار مورد توجه بزرگسالان قرار گرفته است، بازی اولون می‌باشد. بازی کارتی اولون از آن دسته بازی های کارتی با تم مافیایی و نقش مخفی می‌باشد که با تعداد نفرات بالا انجام می‌شود. بردگیم اولون که با نام آوالون نیز شناخته می‌شود یک بازی فوق العاده مهیج برای دورهمی های دوستانه و خانوادگی می‌باشد. در این بازی بازیکنان در دو گروه خیر و شر به ایفای نقش می‌پردازند و در عین حال که هویت خود را پنهان نگه می‌دارند باید ماموریت را با موفقیت پشت سر هم بگذارند.

 

۳. جنگل مخوف

بازی جنگل مخوف یکی از فوق العاده‌ترین بازی های کارتی می‌باشد که تا اخرین لحظه بازی شما را غافلگیر می‌کند. روش بازی و قوانین آن بسیار ساده و در عین حال بازی بسیار جذابی می‌باشد. در بازی کارتی جنگل مخوف بازیکنان با مجموعه‌ای از کارت ها با شخصیت‌های متفاوت سروکار دارند که هر لحظه نتیجه بازی را غیرقابل پیش‌بینی می‌کنند. در این بازی دورهمی عنصر شانس نقش پر رنگی دارد و بازیکنان را به چالش می‌کشاند. تشکیل کمبو‌های ارزشمند و کسب بیشترین امتیاز هدف اصلی در این بازی می‌باشد که با بهره ‌گیری از قدرت ذهنی و ریسک پذیری و رو کردن به موقع کارت‌ها می‌توان پیروز این میدان شد. بازی مهیج جنگل مخوف برای تعداد بازیکنان ۲ تا ۶ نفر طراحی شده است که برای ساعت ها می‌تواند شما را سرگرم کند.

 

 

۴. جالیز

بازی فکری جالیز بر اساس بازی محبوب و پرطرفدار Bohnanza  با سبک بازی استراتژیک اقتصادی طراحی شده است. این بازی شما را به یک جالیز سر سبز با کلی محصولات خوش مزه میبرد. در بازی جالیز باید از امکانات و تجهیزات خود استفاده کنید و بهترین محصولات را بکارید و در زمان مناسب محصولات خود را برداشت و آنها را بفروشید و یا محصولات خود را با حریفان معامله کنید. اگر اهل حساب کتاب کردن هستید و به کشاورزی علاقه مند هستید این بازی مهیج را به هیچ عنوان از دست ندهید.
در بازی کارتی اقتصادی جالیز هر بازیکن جالیزهای خود را در اختیار دارد و در طول بازی تلاش می‌کند تا با کاشت و برداشت محصولات، درآمد بیشتری را بدست آورد. بازیکنان همچنین با معامله‌ی محصولات با همدیگر می‌توانند تعداد بیشتری از محصول را به فروش برسانند. بازی فکری جالیز با هدف پرورش مهارت مذاکره و تعامل با افراد طراحی شده است. تشکیل مجموعه، مذاکره و تجارت از جمله مکانیزم های اساسی این بازی می باشند.

 

۵. ریسک

بازی رومیزی ریسک یکی از بهترین و جذاب‌ترین بازی های استراتژیک می‎‌باشد که محبوبیت بسیاری بین بزرگسالان دارد. بردگیم ریسک به شدت استراتژیک بوده و بازیکنان را برای ساعت ها به چالش می‌کشاند. در این بازی بازیکنان نقش فرمانده‌هان جنگی را ایفا می‌کنند که برای تصاحب سرزمین‌های بیشتر به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.  برد و باخت در بردگیم جنگی ریسک وابسته به قدرت تفکر، ریسک پذیری و برنامه‌ریزی استراتژیک بازیکنان می‌باشد، در این بازی هیجان انگیز شانس، هیچ نقشی ندارد و تمامی روند بازی تحت تاثیر استراتژی بازیکنان می‌باشد. اگر به بردگیم های جنگی استراتژیک هستید، می‌توانید با ۲ تا ۵ نفر این بازی مهیج را انجام دهید و از تک تک لحظات ان لذت ببرید.

۶. اسپلندور

بازی فکری اسپلندور یکی از جذاب‌ترین بازی های فکری دورهمی می باشد که محبوبیت بسیاری بین طرفداران بازی های رومیزی دارد. در بازی فکری اسپلندور شما نقش تاجران ثروتمندی را ایفا می کنید که خواهان ثروت و قدرت بیشتری هستند، بنابراین به رقابت با تجار دیگر می پردازید و سعی میکنید دارایی های خود را با خرید و فروش سنگ های زینتی و جواهرات افزایش دهید. بازی رومیزی اسپلندور قوانین بسیار ساده ای دارد ولی در طول بازی با بُعد های جذاب این بازی بیشتر آشنا و درگیر چالش های هیجان انگیز اسپلندور می شوید.
هدف بازی اسپلندور کسب امتیاز بیشتر و جمع آوری دارایی های ارزشمند و در عین حال مدیریت منابع می باشد، از جمله مکانیزم های مهم این بازی می توان به برنامه ریزی استراتژیک، برداشت کارت و جمع آوری مجموعه و در نهایت کسب امتیاز اشاره کرد. بردگیم اسپلندور با هدف افزایش مهارت تفکر استراتژیک و تصمیم گیری و ریسک پذیری طراحی شده است.

 

 

بردگیم بزرگسالان

۷. رکب

بردگیم رکب یکی دیگر از بازی های رومیزی بزرگسالان می‌باشد که تم جنگی دارد. بازی رکب شما را به زمانی می‌برد که قلمرو پادشاهی به استان‌های مختلف تقسیم شده است. در این بازی رومیزی هر یک از بازیکنان به عنوان یک سردار وفرمانده نقش آفرینی می‌کنند که باید با به کارگیری استراتژی های جنگی استان های بسیاری را تصاحب کنند و قلمروی خود را توسعه دهند. داشتن برنامۀ استراتژیک برای بازی کردن کارت‌ها از اصلی ترین مکانیزم‌های بازی رکب می‌باشد. البته خلاقیت، بلوف زدن، مذاکره و در نهایت کمی مکر و حیله از چاشنی‌های جذاب بازی فکری رکب می‌باشد. این بازی هیجان انگیز یک سرگرمی فوق العاده برای دورهمی های دوستانه و خانوادگی می باشد.

تعداد بازی های فکری که برای ردۀ سنی بزرگسال طراحی شده ، بسیار است که هر یک ژانر و تم های خاصی دارند. برخی از آن‌ها استراتژیک، دورهمی، کارتی و انتزاعی هستند، که جذابیت های خاص خود را دارند. بزرگسالان می‌توانند مطابق با سلیقه و مهارت‌هایی که دارند بازی فکری مورد علاقه خود را پیدا کنند. تنوع بازی های رومیزی بزرگسالان به قدری زیاد است که گاهی انتخاب یک بازی از میان آن‌ها دشوار می‌شود. در این مقاله تلاش کردیم به معرفی برخی از بهترین و جذاب ترین بازی های فکری ویژه بزرگسالان بپردازیم و قابلیت‌ها و ویژگی‌های هر یک از آن‌ها را به طور مختصر شرح دهیم. امیدوارم از مطالعه این مطلب لذت برده باشید.

منبع: سایت رایاد ( rayad.org  )

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا