ارتباطات و فناوري اطلاعاتراه و ساختمان

تاثیر اینترنت اشیاء بر صنعت املاک و مستغلات

۵۸ درصد از مدیران ارشد در حوزه املاک و مستغلات معتقدند که وجود امکانات رفاهی در خانه‌های هوشمند، مانند درب‌های اتوماتیک و غیره برای ارتقای تجربه اجاره‌نشینی و خرید املاک و متغلات بسیار مهم است. چالش‌های خرید و فروش ملک، انواع آپارتمان، و خانه‌های ویلایی و بررسی متخصصان «خانه انزلی» به عنوان بزرگ‌ترین و بهترین موسسه ملکی استان گیلان نشان می‌دهد  برای آنکه کسب‌وکار املاک و مستغلات در رکود دوام بیاورد، باید چند کمپین بازاریابی جذاب برای جذب مشتریان داشته باشد. شما باید چیز جدیدی ارائه کنید تا در این محیط تجاری دست بالا را پیدا کنید. اینجاست که ترندهای املاک و مستغلات به کار می‌آیند.

ترندهای املاک و مستغلات چیست؟

در این بخش به ایده‌های بازاریابی املاک و مستغلات می‌پردازیم که به شما کمک می‌کنند سرمایه‌گذاری خود را یک سطح بالاتر ببرید.

کلان‌داده (بیگ دیتا)

کلان‌داده یک فناوری شناخته‌شده در تمام صنایع است و با اینکه مدتی است که ظهور پیدا کرده، انتظارات از آن در سال‌های آتی بالا خواهد بود. با در اختیار داشتن کلان‌داده‌ها می‌توانید روند جستجوی مصرف‌کننده را بهبود بخشید تا مطابقت خانه‌های شما با خانه‌های مورد نظر مشتری به یک امر ساده بدل شود. با توجه به ترندهای کنونی، کلان‌داده‌ها و آنالیز اطلاعات در بخش املاک و مستغلات سرعت گرفته‌اند.

همچنین بخوانید

هوش مصنوعی (AI)

هوش مصنوعی در صنعت بازاریابی یک مقوله پرطرفدار است و در زمینه بازاریابی املاک و مستغلات به سود شما عمل می‌کند. با وجود فناوری هوش مصنوعی، الگوریتم‌ها می‌توانند به راحتی مشتریان را با معاملات دقیق مطابقت دهند. هوش مصنوعی همچنین به افزایش اهمیت مراجع در بین عوامل دیگر کمک می‌کند.

خانه‌های هوشمند

نرخ افزایشی رشد در انقلاب خانه‌های هوشمند ادامه دارد و انتظار می‌رود که این فناوری در سال ۲۰۲۰ بازار را هدایت کند. پیش‌بینی‌هایی در سال جاری وجود دارد که انتظار می‌رود درآمدها به ۹۰,۹۶۸ میلیون دلار افزایش یابد. این تازه شروع فناوری اینترنت اشیاء در حوزه املاک و مستغلات است. خواهید دید که خریداران بیشتری به خانه‌های هوشمند علاقمند می‌شوند و نوآوری‌های بیشتر و اتوماسیون زندگی را آسان‌تر می‌کند.

واقعیت مجازی و واقعیت افزوده

با وجود رقابت سنگینی که در حوزه املاک و مستغلات وجود دارد، باید خود را از دیگران متمایز کنید و ترافیک وب‌سایت املاک خود را افزایش دهید. شما می‌توانید از واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در بازاریابی استفاده کنید تا مؤثر و نتیجه‌محور عمل کنید. این دو فناوری به خریداران تجربه بهتری ارائه می‌دهند و با فراهم کردن امکان بازدید از راه دور، تعاملات بهتری در سطوح مختلف خرید و فروش ایجاد می‌کنند.

املاک و مستغلات چطور می‌توانند از اینترنت اشیاء استفاده کنند؟

اینترنت اشیاء چشم‌اندازی است که بر حوزه‌های مختلف جامعه اثر می‌گذارد و در عین حال، نحوه انجام تجارت در بخش‌های مختلف را متحول می‌سازد. در حال حاضر، املاک و مستغلات یکی از صنایعی است که از پتانسیل تغییر تحت سایه‌ی اینترنت اشیاء برخوردار است. این فناوری را می‌توان به روش‌های مختلف مورد استفاده قرار داد و خرید، فروش و اجاره ملک را برای طرفین آسان کرد. اینترنت اشیاء نحوه ارتباط مردم با محیط پیرامون خود را تغییر خواهد داد و مزایای مالی و زیست‌محیطی متعددی را برای صاحبان ملک به ارمغان خواهد آورد.

فناوری خانه هوشمند چیست؟

وقتی درباره فناوری خانه هوشمند صحبت می‌کنیم، اتوماسیون نقش مهمی ایفا می‌کند. درست مانند قهوه‌جوش که در زمان مقرر خاموش می‌شود، یا سیستم تهویه هوا که هنگام ورود و خروج از خانه روشن و خاموش می‌شود. با این حال، صحبت در مورد «اتوماسیون خانه هوشمند» یک گام رو به جلو است؛ زیرا نظارت و برنامه‌ریزی از راه دور را شامل می‌شود. این خانه‌ها را «هوشمند» می‌نامند، زیرا به شما اجازه می‌دهند کنترل را به دست بگیرید و با دستگاه‌های مختلف از راه دور ارتباط برقرار کنید.

اینترنت اشیاء چگونه از فناوری خانه‌های هوشمند بهره می‌گیرد؟

گزینه‌های متعددی برای خانه‌های هوشمند موجود در بازار وجود دارد، اما در این بخش نگاهی به راه‌حل‌های اتوماسیون منحصربه‌فرد می‌اندازیم که آنها را به خانه‌های هوشمند بدل می‌کند.

 

 

حوزه‌های کلیدی اینترنت اشیاء برای خانه‌های هوشمند

سیستم کنترل دما

ما شاهد تغییرات شدید آب و هوا و دما در نقاط مختلف جهان هستیم، که باعث می‌شود نه تنها مدام دمای هوا را بررسی کنیم، بلکه آن را برای کمک به مردم در مواجهه با اثرات شدید آب و هوایی تعدیل نماییم. افراد زیادی وجود دارند که خواهان سیستم‌های کنترل دما هستند. این افراد، تقاضای این فناوری را در بین مشتریان املاک و مستغلات افزایش می‎‌دهند.

این دستگاه‌ها در خانه‌ها نصب می‌شوند تا خانه دوست محیط‌زیست باشد:

  • دستگاه تصفیه هوا
  • کنترل ترموستات
  • نورپردازی
  • سیستم کنترل رطوبت

سیستم‌های امنیتی هوشمند

امنیت یک مؤلفه اصلی است که تمام خریداران بالقوه به دنبال آن هستند. به گفته فعالان این حوزه، امنیت ملک اولین و مهم‌ترین نکته‌ای است که مشتریان هنگام خرید یا اجاره ملک به آن توجه می‌کنند. سیستم‌های امنیتی هوشمند برای خانه‌ها به طور خاص طراحی شده‌اند تا یک سیستم کارآمد و ایمن در برابر تهدیدات وجود داشته باشد. سیستم‌های امنیتی شامل دوربین مداربسته، ردیاب‌های حرکتی، دزدگیر، نرم‌افزارهای تشخیص صدا و تشخیص چهره هستند که بیشترین نرخ تقاضا را دارند و مورد استفاده خریداران قرار می‌گیرند. این تجهیزات برای مطابقت با دکوراسیون خانه شما در طرح‌ها و الگوهای مختلف عرضه می‌شوند.

سرگرمی خانه هوشمند

وقتی مشاوران املاک خانه‌ها را برای مشتریان بالقوه در معرض بازدید می‌گذارند، خریداران می‌پرسند که آیا می‌توانند در آینده دستگاه‌های هوشمند مورد نظرشان را در خانه نصب کنند یا خیر. خواهید دید که بزرگ‌ترها هنگام جستجوی یک خانه جدید، نیازهای فرزندانشان را در نظر می‌گیرند. وقتی از سرگرمی صحبت می‌کنیم، باید در نظر بگیریم که نسل جوان علاقه بیشتری به فناوری دارد.

اتوماسیون خدمات خانگی

از شستن لباس‌ها گرفته تا تمیز کردن خانه، خرید مواد غذایی یا پختن غذا، با وجود راه‌حل‌های هوشمند زندگی آسان‌تر شده است. راه‌حل‌های اتوماسیون خدمات خانگی هوشمند که به واسطه اینترنت اشیاء امکان‌پذیر شده‌اند، پیشرفت را به حدی رسانده‌اند که حتی ساکنان خانه از فاسد شدن مواد غذایی مطلع می‌شوند و دیگر نیازی نیست نگران آب دادن به گیاهان یا انباشته شدن یخ در یخچال‌های خود باشند. این فناوری‌ها که به صرفه‌جویی در وقت کمک کرده و بسیار مؤثرتر عمل می‌کنند، برای هوشمندتر کردن و آسان‌تر ساختن عملکرد خانه شما ارائه می‌شوند.

مزایای اینترنت اشیاء در حوزه املاک و مستغلات

اینترنت اشیاء مزایای بسیاری برای املاک و مستغلات دارد که برخی از آنها چشم‌انداز املاک را تغییر می‌دهند و خرید و فروش ملک را برای مردم آسان‌تر می‌کنند.

افزایش بهره‌وری انرژی

حسگرها و دستگاه‌های نظارتی مجهز به اینترنت اشیاء، بسته به برنامه صاحب خانه، به ایجاد خانه‌های هوشمندتر و کارآمدتر کمک می‌کنند. این دستگاه‌های هوشمند به افراد کمک می‌کنند که در استفاده از انرژی‌های خانگی مانند روشنایی، آب، برق، هوا و سیستم گرمایشی صرفه‌جویی کنند.

آنالیز پیشگویانه را فعال می‌کند

خانه‌ها به مانند انسان‌ها پیر می‌شوند و نیاز به تعمیر و نگهداری دارند. اما وجود یک حسگر و سیستم نظارت لحظه‌ای بر انرژی که مجهز به اینترنت اشیاء باشد، نه تنها کارایی انرژی را افزایش می‌دهد، بلکه به اتوماسیون و حل مسائل مربوط به تعمیر و نگهداری از ساختمان نیز کمک می‌کند. این مسئله باعث افزایش سود فروش برای صاحبان املاک و نمایندگان آنها می‌شود. این فناوری‌ها اطمینان بیشتری به خریداران می‌دهند، زیرا آنها می‌دانند که خانه مورد نظرشان به فناوری‌های روز مجهز است و خطاهای زیرساختی را به راحتی تشخیص می‌دهد و برطرف می‌کند.

شکار بهینه خانه

استفاده از فناوری بیکن یکی دیگر از مزایای بازار املاک و مستغلات است. بیکن‌ها یک دستگاه بلوتوثی هستند که برای ایجاد ارتباط اطلاعاتی از طریق اینترنت در مکان‌های مختلف قرار می‌گیرند. ابن دستگاه‌ها علاوه بر ارائه متراژ و قیمت خانه و ارائه تورهای مجازی ۳۶۰ درجه، تمام حقایق مهم درباره خانه را به تلفن همراه خریداران ارسال می‌کنند.

آینده فناوری خانه‌های هوشمند و صنعت املاک و مستغلات چگونه است؟

معرفی راه‌حل‌های خانه هوشمند در صنعت املاک و مستغلات بزرگ‎ترین تغییری بود که انتظار می‌رفت به وقوع بپیوندد. در ادامه، تمایل افراد برای گام نهادن در مسیر مدرن و داشتن یک زندگی هوشمند، روند بازی املاک و مستغلات را متحول نمود. ترند اتوماسیون خانگی در آینده نزدیک با تقاضاهای متفاوت خریداران افزایش خواهد یافت. خانه‌های هوشمند یک ترند جدید در بازار هستند. اتوماسیون خانگی باعث رشد معاملات املاک و مستغلات خواهد شد. بکارگیری فناوری خانه هوشمند یکی از بهترین روش‎‌های ممکن برای جذب خریداران بالقوه است. با این کار، می‌توانیم مطمئن باشیم که با تداوم پیشرفت فناوری، خریداران همچنان بخاطر امکاناتی که ارائه می‌شود، مجذوب خانه‌های هوشمند خواهند بود. اما آینده املاک و مستغلات با این ترندهای فناوری در حوزه املاک تجاری و مسکونی روشن‌تر است:

  • مسکن باکیفیت سالمندان با امنیت و انعطاف‌پذیری به‌روز.
  • ایده املاک و مستغلات به عنوان یک سرویس، که تجربه کاربری قابل ملاحظه‌ای ارائه می‌دهد.
  • رویکردهای تجسمی پیشرفته مانند دوربین‌های تشخیص چهره، رگ‌خوان و غیره.
  • و خیلی پیشرفت‌های دیگر در آینده.

جمع‌بندی-اینترنت اشیاء آینده‌ی املاک و مستغلات است

نمی‌توان منکر شد که اینترنت اشیاء به روش‌های مختلف در صنعت املاک و مستغلات رسوخ خواهد کرد و آن را متحول خواهد ساخت. فناوری پیش‌ینی نتایج آینده به کمک داده‌های تجمیعی، آگاهی صاحبان خانه را از کارکرد خانه افزایش می‌دهد. بعلاوه، این فناوری ارزش خانه‌ها را نیز در بازار افزایش می‌دهد. وقتی واسطه‌ها خانه‌ای را می‌فروشند، باید در نظر بگیرند که آیا خانه از قابلیت‌های اینترنت اشیاء برخوردار است یا خیر. نمایندگان نیز باید در نظر بگیرند که فناوری اینترنت اشیاء چطور می‌تواند به آنها کمک کند که شایستگی شغلی خود را ارتقا دهند و چگونه می‌تواند سرنخ‌های بالقوه ایجاد کند.

همچنین بخوانید

‫۳ دیدگاه ها

  1. مطلب بسیار خوبی بود. اینترنت اشیا در آینده همه خانه ها رو در بر میگیره و بسیار پر اهمیت‌تر خواهد شد. قراموش نکنیم که هوش مصنوعی هم به کمک این فناوری و با تلفیقش یک جهش بزرگ رو رقم خواهد زد.

  2. هوش مصنوعی احتمالاً تأثیر قابل توجهی بر اینترنت اشیا (IoT) خواهد داشت و آن را به طرق مختلف متحول می کند. فناوری هوش مصنوعی می‌تواند به تجزیه و تحلیل و پردازش حجم عظیمی از داده‌های تولید شده توسط دستگاه‌های اینترنت اشیا کمک کند و امکان تصمیم‌گیری و اتوماسیون هوشمندتر را فراهم کند.

    برخی از راه هایی که انتظار می رود هوش مصنوعی بر اینترنت اشیا تأثیر بگذارد عبارتند از:

    اتوماسیون پیشرفته: هوش مصنوعی می‌تواند دستگاه‌های اینترنت اشیا را قادر می‌سازد تا بدون نیاز به دخالت انسان، تصمیم‌های هوشمندانه بگیرند و اقداماتی را به تنهایی انجام دهند. به عنوان مثال، یک ترموستات هوشمند می تواند عادات کاربر را یاد بگیرد و به طور خودکار دما را به دلخواه تنظیم کند.

    تعمیر و نگهداری پیش‌بینی‌کننده: با تجزیه و تحلیل داده‌های حسگرهای اینترنت اشیا، هوش مصنوعی می‌تواند پیش‌بینی کند که چه زمانی دستگاه احتمالاً از کار می‌افتد و تعمیر و نگهداری را قبل از وقوع آن آغاز می‌کند و زمان خرابی و هزینه‌های تعمیر را کاهش می‌دهد.

    بهره وری بهبود یافته: هوش مصنوعی می تواند با تجزیه و تحلیل داده ها و شناسایی فرصت های بهبود، به بهینه سازی عملکرد سیستم های اینترنت اشیا کمک کند. به عنوان مثال، یک کارخانه هوشمند می تواند از هوش مصنوعی برای شناسایی تنگناها و بهینه سازی خط تولید استفاده کند.

    امنیت بهتر: هوش مصنوعی می‌تواند برای شناسایی و پاسخگویی به تهدیدات امنیتی در زمان واقعی استفاده شود و حفاظت پیشرفته‌تری را برای دستگاه‌ها و سیستم‌های IoT فراهم کند.

    به طور کلی، هوش مصنوعی احتمالا نقش مهمی در توسعه اینترنت اشیا ایفا می‌کند و نحوه تعامل و استفاده از دستگاه‌های متصل را تغییر می‌دهد.

دکمه بازگشت به بالا