خودروصنعت، معدن، تجارت

برنامه‌ریزی برای بومی سازی موتور کامیون اسکانیا در ۳مرحله

مدیرعامل شرکت ماموت دیزل از برنامه ریزی برای تولید موتورهای اسکانیا در سه مرحله خبر داد و گفت: مرحله نخست فقط مونتاژ کلی را دربرمی گیرد که در یک سال آینده اجرایی می شود.

محمدرضا دزفولیان گفت: در مرحله دوم عملیات مونتاژ با جزئیات بیشتر در دستور کار قرار خواهد گرفت که از جمله آنها انجام تست های سنگین و خاص موتورها در داخل کشور است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از ایرنا، این مسئول اضافه کرد: در مرحله سوم با همکاری عرضه کنندگان مختلف شرکت اسکانیا و شرکت هایی که با آن همکاری می کنند، داخلی سازی قطعات، تولید اجزا و قطعات موتور به انجام رسیده و کارخانه ریخته گری شرکت ماموت دیزل به داخلی سازی بلوک سیلندر موتور و تولید قطعات مختلف آن خواهد پرداخت.

«تا امروز ۲۰ درصد داخلی سازی کامیون های اسکانیا در کشور به انجام رسیده است».

دزفولیان تصریح کرد: رسیدن به مرحله سوم دستکم به گذشت سه سال زمان نیازدارد؛ هرچند اکنون این داخلی سازی در محصولات مختلف اسکانیا ۲۲ تا ۲۵ درصد است و تا پایان سال متوسط ۳۰ درصد نیز محقق می شود.

وی بیان داشت: در صورتی که موتور نیز به این پروسه وارد شود، ۱۰ درصد بر توان داخلی سازی محصولات اسکانیا افزوده می شود.

 اسکانیا شرکت خودروسازی و صنایع سنگین سوئدی است که انواع کامیون، اتوبوس، موتورهای دیزلی و کشتی تولید می کند.

ایران و سوئد روابط دوسویه گسترده ای دارند و همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی بخش مهمی از روابط ۲ کشور را تشکیل می دهد و در دولت تدبیر و در فضای پسابرجام این مناسبات با سفر مقام های ۲ کشور گسترش یافت.

سفر «استفان لوفون» نخست ‌وزیر سوئد به همراه هیاتی بلندپایه به ایران در بیست و سوم بهمن ۱۳۹۵ خورشیدی فرصتی بود تا چشم انداز توسعه روابط سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و… بیش از پیش بهبود یابد.

در چند سال گذشته که تحریم ها مانع از رونق روابط خارجی ایران می شد، مبادلات تجاری ۲ کشور به یک چهارم کاهش یافت و از ۱۰ میلیارد کرون (یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار) به ۲میلیارد و ۵۰۰ میلیون کرون (۲۸۲ میلیون دلار) رسید.

آمارهای انتشار یافته درباره میزان مبادلات ۲ کشور در سال ۲۰۱۴ (پیش از توافق هسته ای) تفاوت چشمگیری را بین صادرات ایران به سوئد و واردات از آن کشور نشان می دهد.

در آن سال از ۳۴۵ میلیون دلار مبادلات تجاری، ۱۴ میلیون و ۶۶۶ هزار دلار صادرات ایران به سوئد بود و ارزش واردات از آن کشور به ۳۳۰ میلیون و ۱۵۰ هزار دلار می رسید.

منبع:اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا