امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

گوشت مرغ مصرفی شب عید در آذربایجان شرقی تامین شد

مراغه- رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: براساس جوجه ریزی های انجام شده مشکلی در تامین گوشت مرغ برای شب عید در استان نخواهیم داشت و گوشت مرغ به اندازه تامین می شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، اکبر فتحی در جلسه قرارگاه امنیت غذایی در مراغه تاکید کرد: جوجه ریزی انجام شده در استان بیش از ۴ میلیون قطعه است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل و همچنین ماه قبل افزایش چشمگیری داشته است.

وی تأمین میوه شب عید را از دیگر اولویت‌های اصلی سازمان عنوان کرد و افزود: در این راستا انتظار داریم تولیدکنندگان و تجار سیب از افزایش قیمت این محصول خودداری کنند.

فتحی با اشاره به اینکه مراغه یکی از قطب‌های تولید سیب در کشور است و رتبه نخست تولید این محصول در اختیار این شهرستان است، گفت: جهاد کشاورزی استان دغدغه صادرات سیب کشاورزان را پیگیری کرده است.

وی گفت: سازمان تعاون روستایی کشور از طریق وزرات جهاد کشاورزی اقدام به صادرات سیب از سه استان کشور خواهد کرد و در یک هفته آینده در این خصوص تصمیمات عملیاتی خواهد شد.

وی با انتقاد از افزایش قیمت سیب زمینی در استان خاطرنشان کرد: درحال حاضر ۶۰ هزار تن سیب زمینی در استان موجود است و تا رسیدن فصل برداشت در سال آینده مشکلی در تأمین سیب زمینی نخواهیم داشت و حتی ۲۰ هزار تن از این میزان موجودی مازاد خواهد بود.

فتحی اضافه کرد: در صورت افزایش غیرواقعی قیمت سیب زمینی در راستای تنظیم و ثبات در بازار داخلی از صادرات آن جلوگیری خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در صورت مشاهده ذخیره سازی و افزایش قیمت با سودجویان برخورد خواهد شد.

فتحی با اشاره به اینکه باید ابتدا ثبات در بازار داخلی ایجاد و سپس به فکر صادرات باشیم، گفت: همواره واحدهای صنفی آذربایجان شرقی زبان زد بودند و انصاف از اصلی ترین دغدغه‌های آنان بود و هم اکنون نیز باید کنترل بازار را خودشان عهده دار باشند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا