بورسبورس اوراق

موازنه مالکیت‌های حقیقی‌ و حقوقی‌ بورس تغییر کرد

در جریان معاملات امروز، معادل ۴۳.۵ درصد کل ارزش خرید را حقیقی‌های بازار انجام دادند. این در حالی است که حقوقی‌های بازار با ۵۶.۶ درصد از ارزش کل معاملات، سهم کمتری را نسبت به حقیقی‌ها در ورود نقدینگی به بازار داشته‌اند.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از (سنا)، در جریان معاملات امروز، یکشنبه ۱۷ بهمن ماه ۱۴۰۰، سهم حقیقی‌ها از کل حجم خرید معادل ۵۷.۸ درصد وسهم حقوقی‌ها معادل ۴۲.۲ درصد بوده است.

از سوی دیگر، سهم حقیقی‌ها از کل ارزش فروش‌های امروز بازار معادل ۷۸.۵ درصد بود. این در حالی است که حقوقی‌های بازار با سهم ۲۱.۵ درصدی، سهم کمتری را نسبت به حقیقی‌ها در خروج نقدینگی از بازار داشته‌اند.

همچنین، سهم حقیقی‌ها از کل حجم های فروش معادل ۸۷.۸ درصد وسهم حقوقی‌ها معادل ۱۲.۵ درصد بوده است.

بر اساس این گزارش، بازار سهام با ۴۰ صف خرید به ارزش یک هزار و ۲۹۷ میلیارد و ۹۳۱ میلیون ریال به کار خود پایان داد. این در حالی است که در آن سوی دیگر بازار با ۳۰۵ صف فروش به ارزش ۶ هزار و ۱۴۵ میلیارد و ۸۹۹ میلیون ریال حرکت خود را تمام کرد.

شاخص نزولی شد

در جریان معاملات دومین روز هفته (یکشنبه، هفدهم بهمن ماه)، شاخص کل بورس تهران با کاهش ۲۲ هزار و ۴۴۷ واحدی به رقم یک میلیون و ۲۸۱ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۶ هزار و ۲۰۹ واحد کاهش، به رقم ۳۲۶ هزار و ۴۹۹ واحد را به ثبت رساند.

برپایه معاملات دومین روز معاملاتی هفته، بیش از ۶ میلیارد و ۵۶۸ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۰ هزار و ۷۴۵ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.

شاخص بازار اول کاهش ۲۲ هزار و ۲۳۵ واحدی و شاخص بازار دوم، کاهش ۲۷ هزار و ۲۸۶ واحدی را تجربه کردند.

گروه «فلزات اساسی» در جریان معاملات امروز با ۵۲ هزار و ۴۶۱ معامله به ارزش ۸ هزار و ۹۱۴ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. در این گروه، ۲ درصد نمادها، افزایش ۵ تا ۳ درصدی و ۲ درصد نمادها افزایش ۳ تا یک درصد را نسبت به روز گذشته ثبت کردند.

همچنین، گروه فراورده‌های نفتی با ۲۷ هزار و ۸۳ معامله به ارزش ۳ هزار و ۱۰۸ میلیارد ریال، گروه بانک‌ها با ۲۴ هزار و ۵۴۱ معامله به ارزش ۲ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۳۰ هزار و ۴۶۹ معامله به ارزش ۲ هزار و ۶۳۸ میلیارد ریال و گروه خودرو با ۲۶ هزار و ۳۶۵ معامله به ارزش یک هزار و ۶۴۶ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی با ۹۱ واحد، بانک پارسیان با ۶۲ واحد، شرکت پدیده شیمی قرن با ۴۴ واحد، شرکت خدمات انفورماتیک با ۲۸ واحد و شرکت پارس الکتریک با ۲۷ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند.

در مقابل، شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان با یک هزار و ۲۴۱ واحد، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با یک هزار و ۲۲ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری غدیر با ۹۸۷ واحد، شرکت پالایش نفت بندرعباس با ۹۳۷ واحد و شرکت پالایش نفت اصفهان با ۹۰۳ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا