انرژی

طرح‌های آبرسانی به ۹۰۴ روستای خوزستان آماده افتتاح است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: آماده افتتاح طرح‌های آبرسانی به ۹۰۴ روستا در خوزستان به مناسبت در دهه مبارک فجر هستیم.

همچنین بخوانید

محمدرضا کرمی نژاد امروز، ۱۸بهمن ماه در محل تصفیه‌خانه فاضلاب شادگان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مدول اول تصفیه‌خانه فاضلاب شادگان به بهره‌برداری رسیده و حدود یک ماه است که مراحل تست و آزمایش آن در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، وی با اشاره به مزایا و اهمیت احداث تصفیه‌خانه‌های فاضلاب افزود: بازچرخانی آب، استفاده از پساب و رفع آلودگی آب‌ها در مزارع از جمله مهمترین مزایای احداث تصفیه‌خانه‌های فاضلاب است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: تصفیه‌خانه فاضلاب شادگان از امروز وارد مدار بهره‌برداری می‌شود. ظرفیت این تصفیه‌خانه فاضلاب در مدول اول ۲۰ هزار مترمکعب در شبانه‌روز است که در مدول دوم به ۲۶ هزار مترمکعب در شبانه‌روز خواهد رسید.

کرمی نژاد عنوان کرد: حدود ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای احداث این تصفیه‌خانه تا به امروز هزینه شده است. این تصفیه‌خانه دارای یکی از بهترین فرآیندهای تصفیه کشور است که با فاینانس خارجی احداث شده است.

وی در خصوص اجرای شبکه فاضلاب شادگان گفت: طرح احداث شبکه فاضلاب شادگان حدود ۸۰ تا ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و خوشبختانه با اعتباراتی که دولت در اختیار این طرح گذاشته است، پیمانکاران طرح فعال هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان ادامه داد: بسیار امیدواریم که با توجه و عنایت ویژه دولت سیزدهم به حل مشکلات آب و فاضلاب استان، شاهد اجرا و عملیاتی شدن طرح‌های در دست اجرا در این دو بخش باشیم.

کرمی نژاد افزود: در دهه مبارک فجر آماده افتتاح طرح‌های آبرسانی به ۹۰۴ روستا در خوزستان هستیم که در طول ۸ ماه گذشته بعد از تنش آبی در خوزستان برای آبدار شدن آن‌ها تلاش‌های بسیاری انجام شده است. از این ۹۰۴ روستا، ۷۴ روستا در شهرستان شادگان است که خوشبختانه مشکل آن‌ها حل شده است. همچنین ۱۹ روستای دیگر در برنامه کاری است تا مشکل آب آن‌ها نیز به سرعت در شادگان حل شود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا