انرژی

پیشرفت ۸۲ درصدی طرح فاضلاب شادگان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: طرح فاضلاب شادگان ۸۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

همچنین بخوانید

محمدرضا کرمی نژاد در مراسم افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب شادگان که امروز، ۱۸ بهمن ماه با حضور وزیر کشور برگزار شد، اظهار کرد: تصفیه‌خانه فاضلاب از سال ۱۳۹۴ آغاز شده است و امروز شاهد اتمام روند ساخت و بهره‌برداری آن هستیم.

به گزارش آرمان اقتصادی، وی افزود: در شهر شادگان تاکنون ۱۵ ایستگاه پمپاژ و ۱۶۰ کیلومتر خطوط فرعی و اصلی فاضلاب احداث شده است و احداث تصفیه‌خانه فاضلاب با ظرفیت ۲۰ هزار متر مکعب در شبانه‌روز نیز کمک خوبی به حل مشکل فاضلاب این شهر خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: شادگان همانند شهرهای جنوبی خوزستان دارای فاضلابی خاص است زیرا زمین در این شهر ریزشی و مسطح است اما امسال تاکنون ۸۲ درصد از شبکه فاضلاب شادگان تکمیل شده است.

کرمی نژاد با اشاره به تخصیص اعتبارات ماده ۵۶ برای حل مشکلات فاضلاب شادگان عنوان کرد: در چهار جبهه کاری کار در حال انجام است اما باید این جبهه‌ها تا ۱۰ جبهه کاری افزایش یابد.

وی ادامه داد: براساس تلاش‌های انجام‌شده و تامین اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومانی باید شبکه فاضلاب شادگان به اتمام برسد. ۳ ایستگاه پمپاژ باید احداث شود و همچنین ۹ ایستگاه پمپاژ دیگر نیز تعمیر و بازسازی شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: در شادگان ۵ نقطه ریزشی وجود داشت که مشکل ۳ نقطه حل شده و ۲ نقطه دیگر نیز در حال انجام است و امیدواریم مشکل این دو نقطه ریزشی نیز به سرعت حل شود.

کرمی نژاد ادامه داد: تصفیه‌خانه فاضلاب شادگان دارای یکی از بهترین فرآیندهای تصفیه فاضلاب در کشور است که امروز افتتاح شد. این تصفیه‌خانه در ۲ مدول طراحی شده که ظرفیت مدول اول ۲۰ هزار متر مکعب در شبانه‌روز و مدول دوم ۲۶ هزار متر مکعب در شبانه‌روز است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا