انرژی

گازسوزی در شرکت مارون تا سه سال آینده به صفر می‌رسد

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون گفت: در دو سه سال آینده، گازسوزی های منطقه طی قراردادی که با هلدینگ خلیج فارس بسته شده است به صفر خواهد رسید.

همچنین بخوانید

حمید کاویان امروز، ۱۸ بهمن ماه در نشست خبری در حاشیه نمایشگاه صنعت نفت و حفاری خوزستان در اهواز اظهار کرد: شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون در حوزه فعالیت خود ۷ مخزن اصلی در ۳ میدان نفتی را در بر دارد.

به گزارش آرمان اقتصادی، وی افزود: شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون از نظر جغرافیایی حدود ۳ هزار و ۸۰ کیلومتر وسعت دارد و در شهرستان های رامشیر، رامهرمز و بخشی از هفتکل تا غیزانیه فعالیت دارد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون گفت: در سال های گذشته و همچنین امسال، از نظر تولید نفت وضعیت بسیار خوبی داشتیم و بیش از ۱۰۰ درصد از برنامه ای که در دستور کار قرار داشته، محقق شده است.

کاویان عنوان کرد: عمده نفت تولیدی ما خوراک پالایشگاه اصفهان است و مابقی آن نیز صادر می شود. همچنین به دلیل اینکه تولیدکننده مواد اولیه پالایشگاه های داخلی هستیم، بیشترین تمرکز را بر تامین داخل گذاشته ایم.

وی با اشاره به میزان تولیدات شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون عنوان کرد: ۵۲۰  میلیون فوت مکعب تولید گاز و تولید حدود ۶۰۰ هزار بشکه نفت به صورت روزانه در این شرکت انجام می شود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون گفت: حدود ۸۰ درصد گازهای همراه در شرکت نفت و گاز مارون جمع آوری می شود و در بدترین وضعیت ۱۲ درصد گاز سوزی را داریم.

کاویان تصریح کرد: دو پروژه بزرگ زیست محیطی در نفت و گاز مارون انجام شد که شامل جمع آوری گازهای مارون ۳ و پروژه جمع آوری ۲۴ میلیون فوت مکعبی گاز است که در بخش مارون ۶ قرار دارد.

وی ادامه داد: در حوزه محیط زیست نیز نفتی که تولید می کنیم عمدتا دارای پساب است و بیش از ۹۹.۵ درصد آن تصفیه و فرآورش و به چاه ها تزریق می شود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون گفت: یکی از شرکت هایی هستیم که در حوزه محیط زیست کمترین مشکل را داریم و عملکرد خوبی در سالهای گذشته داشتیم.

کاویان اظهار کرد: در طرح ۲۸ مخزن نفتی، ۴ بسته در شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون تعریف شده است که یکی از آنها مشترک با شرکت آغاجاری است.در این طرح بحث نگهداشت تولید و افزایش ۶۵ هزار بشکه ای تولید را داریم.

وی در خصوص ساخت کالای داخل اظهار کرد: به طور میانگین از سال ۹۷ تا کنون حدود ۵ تا ۶ هزار قطعه را از طریق شرکت های دانش بنیان داخلی سازی کردیم و اکنون بخشی از مشکلاتی که به دلیل شرایط تحریم به وجود آمده را برطرف کرده ایم؛ در طول سال های گذشته نیزمجموعا بیش از ۲۰ هزار قطعه را داخلی سازی کردیم.

 مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون  با اشاره به فعالیت های این شرکت در حوزه اجتماعی گفت: در حوزه فعالیت های مارون، حدود ۶۵ روستا وجود دارد که بحث زیست محیطی این روستاها برای ما بسیار با اهمیت است. 

کمک ها در راستای مسئولیت های اجتماعی عمدتا در زمینه موارد عمومی مانند ساخت و تعمیر مدارس، حسینیه ها، خانه های بهداشت، ارائه کمک هزینه ها و بسته های معیشتی و آبرسانی انجام شده است.

کاویان در خصوص گازسوزی در آینده شرکت افزود: در دو سه سال آینده، گازسوزی های منطقه طی قراردادی که با هلدینگ خلیج فارس بسته شده است به صفر خواهد رسید.

وی در خصوص تعویض لوله های گاز فرسوده بیان کرد: خرید لوله های جدید انجام شده است. بخش هایی از پروژه تعویض لوله ها در حال اجرا است و تعویض خطوط لوله شبکه تزریق گاز مارون در آینده به صورت کامل انجام خواهد شد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا