امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

تولید محصولات صادراتی در گلخانه امکان پذیر است

شهرکرد- رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک‌های وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به ضرورت افزایش کشت گلخانه ای گفت: با توسعه کشت گلخانه ای می توان محصولاتی با استانداردهای لازم تولید کرد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، فرزاد زلقی شامگاه سه شنبه در حاشیه اختتامیه نمایشگاه تخصصی کشاورزی در جمع اصحاب رسانه با اشاره به ضرورت افزایش شهرک های کشاورزی، اظهار کرد: ۳۰۱ شهرک تخصصی کشاورزی، دامپروری و شیلات در کشور فعال هستند.

وی با اشاره به کمبود اعتبار در خصوص ایجاد زیر ساخت های ویژه شهرک های کشاورزی، عنوان کرد: ۴۸ هزار هکتار ویژه ایجاد شهرک ها در کشور اختصاص یافته است که از این میزان تنها هزار و ۲۰۰ هکتار به بهره برداری رسیده است.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک‌های وزارت جهاد کشاورزی به طرح مطالعاتی شهرک ها در کشور اشاره کرد و ادامه داد: کاهش هزینه تولید محصول کشاورزی، صرفه جویی در منابع انرژی و تولید محصولات ویژه صادرات از جمله ویژگی کشت در گلخانه ها است.

زلقی با بیان اینکه توسعه کشت گلخانه ای در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد، مطرح کرد: بر اساس فعالیت دولت در توسعه گلخانه ها و ایجاد زیر ساخت های لازم طی سال آینده ۵۰ درصد از زیرساخت‌های مورد نیاز برای شهرک‌های کشاورزی در کشور ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در هر هکتار از گلخانه ها به صورت میانگین ۳۵۰ تن محصول تولید می شود، تصریح کرد: با ایجاد گلخانه ها به ازاری هر هکتار ۱۲ نفر اشتغال ایجاد می‌گردد.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک‌های وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه مطالعات لازم در خصوص ۷۰۰ هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری برای ایجاد شهرک کشاورزی آغاز شده است، گفت: به منظور انجام این مهم ۲۵۰ میلیارد تومان سرمایه لازم است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا