بین الملل

تقاضا برای هیدروکربورها تا ۵۰ سال ادامه دارد

سرانجام ولادیمیر پوتین موعد کنار گذاشتن نفت و گاز را از صادرات روسیه مشخص کرد و گفت: تقاضا برای هیدروکربن‌ها می‌تواند تا ۵۰ سال ادامه می یابد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز سه شنبه گفت که منابع طبیعی روسیه مانند نفت و گاز برای مدت طولانی به طور فعال مورد استفاده صادراتی این کشور قرار خواهند گرفت. به گفته وی، تقاضا برای هیدروکربن‌ها تا ۵۰ سال دیگر باقی خواهد ماند.

پوتین خاطرنشان کرد: من قبلاً بارها گفته‌ام که برای کنار گذاشتن هیدروکربن‌ها خیلی زود است، اما همچنان باید درک کنیم که بشریت به کدام سمت می‌رود.

به گفته رئیس جمهور روسیه، این امر به ویژه برای رفاه زیست محیطی و کیفیت زندگی روس‌ها که آن را در اولویت قرار می‌دهند مهم است.

رئیس‌جمهور روسیه که خواستار حفظ «توازن منافع» بین بخش‌های هیدروکربن و انرژی‌های تجدید پذیر بوده است، پیش از این به دولت دستور داده بود تا معرفی منابع جایگزین انرژی‌های مثل نفت و گاز را در برخی از مناطق روسیه را مورد مطالعه قرار دهند و کابینه وزیران می‌بایست تا سپتامبر پیشنهادات خود را ارائه کنند.

پوتین همچنین پیشتر گفته بود که روسیه تا سال ۲۰۶۰ به بی طرفی کامل در زمینه استفاده از کربن خواهد رسید و تاکید کرد که برای دستیابی به این هدف باید تلاش زیادی کرد.

رئیس جمهور همچنین خاطرنشان کرد که این مهم است که دستورالعمل‌های آب و هوا و محیط زیستی به ابزاری برای حل مسائل سیاسی یا اقتصادی تبدیل نشود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا