انرژی

ساوه و زرندیه دارای بیشترین روستاهای فاقد گاز استان/حاشیه نشینی حاصل کمبود مسکن در ساوه

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرستان‌های ساوه و زرندیه دارای بیشترین روستاهای فاقد گاز استان مرکزی هستند.

همچنین بخوانید

حجت‌الاسلام محمد سبزی پنجشنه ۲۱ بهمن ماه گازرسانی به یک واحد تولیدی در روستای سماوک و آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به روستاهای بایخان، و رگبار و حریقان از توابع بخش نوبران با اشاره به اینکه باید به ساوه و زرندیه نگاه ویژه‌ای در تامین زیرساخت‌ها شود، افزود: بیشترین روستاهای فاقد گاز استان در ساوه و زرندیه است و باید با تخصیص اعتبارات لازم ضریب نفوذ گازرسانی روستایی در این منطقه افزایش یابد.

وی خواستار توزیع عادلانه زیرساخت‌های مورد نیاز جوامع روستایی شد و افزود: دولت باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند تا در یک پروسه یکساله هیچ روستای فاقد برق و گاز در ساوه و زرندیه که سهم بسزایی در توسعه اقتصادی استان مرکزی دارند، نباشد.

این نماینده مردم در خانه ملت با اشاره به گازرسانی به واحدهای تولیدی مرغداری و دامداری گفت: نبود گاز، یکی از معضلات مرغداری و دامداری‌های در حاشیه روستاهای شهرستان‌های ساوه و زرندیه است و با وجود کمبود زیرساخت اما همچنان در تولید مرغ و گوشت قرمز فعالیت دارند و نیاز بازار را تامین می‌کنند.

وی خواستار ریشه یابی کمبودها و برطرف کردن نقایص حوزه تولید شد و افزود: بسیاری از نقایص تولید به فساد در جامعه بر می‌گردد و باید منشاء و گلوگاه فساد بسته شود تا عده‌ای نتوانند سوء استفاده کرد و پول‌های کلانی را به جیب بزنند. ایجاد سازوکار لازم و سیستمی شدن خدمات، تضمینی برای تولیدکنندگان شده و مصرف‌کننده با قیمت واقعی کالای مورد نیاز خود را خریداری کنند.

این نماینده مردم در خانه ملت گفت: برخی مرغداری‌های شهرستان ساوه با وجود سرمایه‌گذاری برای تولید حداقل ۲۰ هزار قطعه مرغ، به دلیل محرومیت از نعمت گاز و برق تعطیل شدند و به دلیل هزینه بالای تامین انرژی امکان تولید از آنان سلب شده است.

وی با اشاره به نرخ بالای سود بانکی گفت: واحدهای تولیدی با دریافت وام‌های با سود ۱۸ درصد توان تولید ندارند چرا که سود ۱۸ درصد از چاله به چاه انداختن تولیدکننده است. واحد تولیدی باید با تسهیلات بلندمدت و ارزان قیمت در چرخه تولید فعالیت کند و سیستم بانکی حتی دستورالعمل های دولت در اعطای تسهیلات را اجرایی نمی کند. باید نظام بانکی در خدمت تولید کننده باشد تا تولیدکنندگان بتواند با تولید بالا، صادرات محور باشد.

به گزارش آرمان اقتصادی، نماینده مردم ساوه و زرندیه همچنین در آیین کلنگ‌زنی ساخت ۵۰ واحد مسکن محرومین کمیته امداد ساوه گفت: مزیت صنعتی بودن ساوه نیاز به مسکن را برای ساکنین این شهرستان دوچندان کرده است و ساخت مسکن گامی در جهت خانه دار شدن مردم  و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در حاشیه شهر است.

وی با اشاره به اجرای طرح اقدام ملی مسکن در کشور گفت: در مرحله اول اجرای این طرح احداث بالغ بر دو هزار واحد مسکونی در ساوه هدفگذاری شده و در حال اجراست و امیدواریم در مرحله جدید ثبت نام، متقاضیان بیشتری خانه دار شوند.

وی در خصوص روند غیرقانونی ساخت و ساز غیرمجاز در ساوه به دلیل پدیده مهاجرپذیری گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته قرار بر این شده است که کارشناسانی از وزارت راه و شهرسازی به منظور بررسی ابعاد این پدیده در ساوه تشکیل جلسه دهند تا ساخت و سازهای اخیر خصوصا در ایام انتخابات مورد بررسی قرار گرفته و سازوکار لازم برای حل این مشکل اتخاذ شود.

به گزارش آرمان اقتصادی، رئیس کمیته امداد ساوه نیز گفت: این مجتمع هشت واحدی در چهار طبقه ساخته خواهد شد و پروژه دیگر مسکن محرومین ساوه در منطقه بام ساوه با ۴۲ واحد در دست ساخت است که مجموعاً ۵۰ واحد احداث و تحویل مددجویان واجد شرایط خواهد شد.

حسین ذبیحی با بیان اینکه این خانه‌ها از محل کمک‌های خیرین و اعطای زمین با اولویت ایتام در حال ساخت است گفت: پیش بینی می شود این واحدها ظرف مدت ۹ ماه احداث و تحویل جامعه هدف شوند.

وی گفت: با مساعدت مدیرکل کمیته امداد در مرحله اول ۷۵ میلیون تومان به ازای هر خانواده برای ساخت این پروژه‌ها اختصاص خواهد یافت و با استفاده از ظرفیت خیرین برای تامین سایر منابع مالی اقدام خواهد شد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا