اقتصاد کلان

منطقه آزاد تجاری قصرشیرین را باید به سمت منطقه سرمایه‌گذاری مشترک با عراق ببریم

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک های اقتصادی و فنی کشور معتقد است، منطقه آزاد تجاری قصرشیرین را می‌توان به منطقه آزاد مشترک سرمایه‌گذاری بین ایران و عراق تبدیل کرد.

علی فکری در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمانشاه با اشاره به طرحی که در کشور برای ایجاد مناطق آزاد سرمایه‌گذاری مشترک با کشورهای همسایه خصوصا عراق مطرح است، گفت: کرمانشاه ظرفیت خوبی در این زمینه دارد.

وی با اشاره به اینکه منطقه آزاد تجاری قصرشیرین در حال شکل‌گیری است، عنوان کرد: می‌توان این منطقه را به سمت منطقه آزاد مشترک سرمایه‌گذاری با عراق سوق داد.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی در ادامه از نمایشگاه سرمایه‌گذاری بغداد که قرار است اوایل سال آینده برگزار شود یاد کرد و افزود: بنا داریم با قدرت و قوت در این نمایشگاه حضور فعال داشته باشیم و فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور را معرفی کنیم.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری کشور افزود: کرمانشاه هم باید برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری خود از این فرصت استفاده کند.

فکری همچنین از پایین بودن سهم کرمانشاه در زمینه جذب سرمایه‌گذاری خارجی که کمتر از ۱۰ میلیون یورو است هم اتنتقاد کرد و افزود: دلیل اصلی این موضوع آن است که دغدغه سرمایه‌گذاری و خصوصا سرمایه‌گذاری خارجی در استان جدی نیست.

وی تاکید کرد: استانی که همجوار با عراق است که با ۱۰ میلیارد دلار صادرات در سال شریک تجاری مهم ما محسوب می‌شود، حتما باید بهره بیشتری از سرمایه گذاری خارجی ببرد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا