امور زیربناییراه و ساختمان

رایزنی مسئولان ایران و جمهوری آذربایجان درباره تسهیل تردد دانشجویان و اتباع دو کشور

وزیر راه و شهرسازی ایران و معاون نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان درباره نحوه برقراری مجدد پروازها و نیز تسهیل در تردد دانشجویان و اتباع دو کشور گفت‌وگو و تصمیم‌گیری شد.


به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی و رئیس ایرانی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان ظهر امروز با شاهین مصطفی‌یف، معاون نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان به صورت برخط گفت‌وگو کرد.

در این نشست که با حضور مسئولان حمل و نقلی و نمایندگان سفارتخانه‌های دو کشور برگزار شد، آخرین تحولات در مناسبات اقتصادی دو کشور مورد بررسی قرار گرفت. 

شاهین مصطفی‌یف ضمن تبریک فرارسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، روز ملی جمهوری اسلامی ایران را به ملت و دولت ایران تبریک گفت. 

در این دیدار، همچنین موضوعات جاری در حوزه‌های حمل و نقلی مطرح و آخرین وضعیت پروژه‌های مشترک دو کشور در زمینه‌هایی مانند صنعت، کشاورزی، بهداشت و… بررسی و پیگیری شد.  

با توجه به اینکه در نظر است تا پانزدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور اواخر اسفند سال جاری برگزار شود، مقرر شد تا در زمینه توافقات حاصله، کارگروه‌های مشترک فنی قبل از برگزاری آن تشکیل جلسه داده و پیش‌نویس اسناد مورد نظر را تنظیم و نهایی کنند.

در این جلسه، همچنین درباره نحوه برقراری مجدد پروازها و نیز تسهیل در تردد دانشجویان و اتباع دو کشور گفت‌وگو و تصمیم‌گیری شد.


انتهای پیام/

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا