صنعت، معدن، تجارت

سیاست درستی برای توسعه صنعت و معدن نداریم

اصفهان – نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت:سیاست درستی برای توسعه صنعت و معدن نداریم و باید مطابق با تفکیک صورت گرفته برای صنایع و معادن برنامه ریزی کنیم.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، مهدی طغیانی صبح شنبه در جلسه هم‌اندیشی نمایندگان مجلس شورای اسلامی با جامعه صنعت و معدن استان اصفهان، ضمن انتقاد از تعرفه‌های گمرکی اظهار داشت: بازدیدی را از گمرک شهید رجایی داشتم اما با برآورد صورت گرفته هیچ استدلالی برای این تعرفه‌ها وجود نداشت و این امر چالش جدی است.

وی با بیان اینکه در کشور سیاست درستی برای توسعه صنعت و معدن نداریم، ادامه داد: ما متناسب برای صنایع برنامه ریزی نداشته‌ایم و همه را به یک چشم دیده‌ایم، باید مطابق با تفکیک صورت گرفته برای صنایع و معادن برنامه ریزی کنیم.

حل همه مشکلات با اصلاح قانون ممکن است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قانون معادن ما اشکال دارد، گفت: نیازمند اصلاح قانون هستیم و از سویی نیز قانون بانک هم باید تغییر کند چرا که صنایع زیادی در این زمینه گرفتار شده‌اند.

وی با بیان اینکه حل همه مشکلات با اصلاح قانون ممکن است، اضافه کرد: باید سیاستگذاری در بخش‌های مختلف بومی سازی شود و بیشترین حمایت‌ها باید از صنایعی باشد که با سیاست‌ها همراه شود.

طغیانی با بیان اینکه صدها نامه برای واردات ماشین‌های معدنی نوشته‌ام، گفت: باید برای افزایش بهره‌وری این امر انجام شود چرا که این صنعت در حال حاضر فرسایشی شده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا