صنعتصنعت، معدن، تجارت

لوله گستر اسفراین نیازمند سرمایه گذاری ۱۰۰۰ میلیارد تومانی

مدیر عامل شرکت تولیدی لوله گستر اسفراین اظهارکرد: سال ۱۴۰۱، سال نوسازی و توسعه شرکت تولیدی لوله گستر اسفراین است.

همچنین بخوانید

مازیار زند در نشست خبری که ۲۴ بهمن ماه در محل این واحد تولیدی برگزار شد، گفت: این واحد تولیدی که در حال تامین بخشی از نیازهای مهم کشور است نیاز به آن دارد تا عملیات بروزرسانی برخی از خطوط تولید را انجام داده و از سوی دیگر برخی از خطوط تولید را نیز به منظور گسترش کار، ایجاد کند.

وی افزود: این واحد تولیدی نیاز به آن دارد تا یک خط تولید را به منظور ساخت لوله های تیوبینگ راه اندازی کند.

وی ادامه داد: با راه اندازی این خط از تولید، آخرین مرحله لوله هایی ساخته خواهد شد که داخل چاه نفت منتقل و نفت از آن خارج می شود.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر خط تولیدی در این واحد تولیدی وجود داشته که از آن استفاده نمی شده است و تعدادی از قطعات موجود در آن را برای سایر خطوط استفاده کرده اند که نیاز است تا آن قطعات نیز تامین شود.

زند ادامه داد: در مجموع پیش بینی می شود برای نوسازی و توسعه خطوط تولیدی در این واحد نیاز به سرمایه گذاری ۱۰۰۰ میلیارد تومانی باشد که برای تامین سرمایه مورد نیاز رایزنی ها را با بانک ها شروع کرده ایم.

وی تاکیدکرد: البته باید به این نکته توجه شود که برای توسعه این واحد تولیدی باید تسهیلات ارزان قیمت اختصاص یابد تا بتوان خطوط مورد نیاز را وارد شرکت کرد.

وی در ادامه از رشد ۲۷۰ درصدی حجم قراردادهای شرکت لوله گستر طی امسال خبر داد و گفت: میزان تولید در لوله گستر در گذشته بسیار کم بود اما با اجرای پروژه نگهداشت نفت در کشور نیاز به ۲۱۶ هزار تن پیدا کرد که با پیگیری های صورت گرفته قرار داد منعقد و لوله های مورد نیاز باید طی سه سال ساخته و تحویل داده شود.

وی از تولید لوله های NGL در این واحد تولیدی نیز خبر داد و گفت: با ساخت این لوله ها، گازهایی که به همراه نفت از چاه خارج می شود به شرکت های پتروشیمی برای استفاده از خوراک منتقل می شود و یا دوباره به چاه ها برای افزایش عمر چاه ها بازگردانده می شود.

به گفته وی این گازها در گذشته سوزانده می شد.

مدیر عامل شرکت تولیدی لوله گستر اسفراین افزود: تاکنون نیمی از این لوله ها ساخته و تحویل داده شده و نیمی دیگر نیز در حال ساخت است.

منبع

ایدرو

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا