امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

تولید قراردادی سیب توسط سازمان تعاون روستایی انجام می شود

ارومیه – وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای ساماندهی بازار سیب به خصوص در آذربایجان غربی سال آینده تولید قراردادی توسط تعاون روستایی را در دستورکار داریم.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سیدجواد ساداتی نژاد در حاشیه بازدید از واحد سردخانه ۵ هزار تنی سورتینگ و بسته بندی و جعبه سازی در ارومیه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: دولت سیزدهم از شهریورماه فعالیت خود را آغاز کرده برای کارهای اساسی فرصت زیادی نداشتیم تمام تلاش دولت برای ساماندهی بازار سیب برای سال آینده خواهد بود.

وی با بیان اینکه تلاش خواهیم کرد سال آینده بازار محصولات کشاورزی به خصوص سیب را ساماندهی کنیم، افزود: از همین الان برنامه ریزی می‌کنیم در بحث سیب سال آینده این مشکلات را نداشته باشیم.

وزیر جهاد کشاورزی تولید قراردادی توسط سازمان تعاون روستایی، خرید تضمینی به صورت اصولی و برنامه ریزی شده را از مهمترین اقدامات وزارت جهاد کشاورزی برای ساماندهی محصول سیب استان در سال آینده عنوان کرد.

ساداتی نژاد با بیان اینکه امسال اولین بار ۴۲ هزار تن سیب صنعتی توسط سازمان تعاون روستایی از باغداران استان خریداری کرد، گفت: همه مطالبات ۶۴ میلیارد تومان ناشی از خرید تضمینی پرداخت شده که کار بزرگی بود سال آینده به نظم بیشتری این اقدام صورت می‌گیرد.

وزیر جهاد کشاورزی از صدور ۵۰۰ هزار تن سیب از ۸۰۰ هزار تن سیب ذخیره سازی شده در سردخانه‌های استان خبر داد و اضافه کرد: با تسهیل مسیرهای صادراتی و شناسایی بازارهای جدید تلاش برای تسریع در روند صادرات ۲۸۰ هزار تن سیب باقی مانده در حال انجام است.

وی از ایجاد پایانه صادرات کشاورزی در استان خبر داد و گفت: آذربایجان غربی دروازه ورد ایران به بازارهای جهانی است و از استان‌های مهم در بخش کشاورزی به شمار می‌رود ایجاد پایانه کشاورزی در این استان ضروری است.

ساداتی همچنین با اشاره به مشکل برند سازی در زمینه تولید عسل در آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی ۲۴ درصد عسل کشور را تأمین می‌کند ولی از برند مشخصی برخوردار نیست سازمان تعاون روستایی برنامه جدی در این زمینه را در دستور کار خود دارد.

وزیر جهاد کشاورزی برای حل مشکل سورتینگ و بسته بندی محصولات کشاورزی استان به خصوص سیب نیز گفت: در سفر آتی رئیس جمهوری به آذربایجان غربی برنامه‌های مفصلی برای بخش کشاورزی داریم اما با اعطای تسهیلات و دعوت از سرمایه گذاران تلاش می‌کنیم بخش سورتینگ و بسته بندی در استان را سامان ببخشیم.

وی در خصوص تأمین میوه شب عید در کشور نیز گفت: برای تأمین و تنظیم بازار میوه شب عید برنامه ریزی های لازم صورت گرفته مشکل خاصی نداریم و تلاش داریم با خریداری و توزیع میوه‌های با کیفیت آرامش خوبی در بازار میوه شب عید داشته باشیم.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا