انرژی

انتقاد از اجرایی نشدن قانون آزادسازی سواحل در رودخانه کارون

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اجرایی نشدن قانون آزادسازی سواحل در رودخانه کارون به ویژه در مقطع اهواز گفت: سواحل رودخانه کارون باید هرچه سریعتر آزادسازی شود و برای استفاده عمومی در اختیار شهرداری قرار بگیرد.

سید کریم حسینی در گفت و گو با ایسنا، در خصوص اجرای قانون آزادسازی سواحل در رودخانه کارون اظهار کرد: متاسفانه تاکنون شاهد اجرا و اقدامی در بحث اجرای قانون آزادسازی سواحل به ویژه ساحل رودخانه کارون در مقطع اهواز نبوده‌ایم.

وی افزود: این قانون برای همه کشور تصویب شده است و باید به طور کامل برای همه سواحل دریاها و رودخانه‌ها اجرایی شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: قانون آزادسازی سواحل باید به طور کامل در خصوص رودخانه کارون اجرایی شود و این رودخانه نیز از قانون مستثنی نیست. بر این اساس سواحل رودخانه کارون باید هرچه سریعتر آزادسازی شود و برای استفاده عمومی در اختیار شهرداری قرار بگیرد.

حسینی عنوان کرد: براساس آنچه در قانون آزادسازی سواحل رودخانه آمده است، سواحل رودخانه کارون باید علاوه بر آزادسازی، به عنوان تفرجگاه و مکانی برای تفریح مردم در اختیار شهرداری اهواز قرار گیرد.

وی ادامه داد: متاسفانه تاکنون هر دو مورد آزادسازی سواحل و تفرجگاه شدن سواحل در بحث رودخانه کارون اجرایی نشده است و ما خواهان اجرای سریع این قانون هستیم.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ساخت و سازهای غیر مجاز در بستر رودخانه کارون به ویژه در مقطع اهواز گفت: تکلیف همه مسایل بر عهده قانون است و باید بر اساس قانون عمل شود.ممکن است سازه‌ای در بستر کارون هم اکنون تفریحگاهی برای مردم باشد اما وقتی قانونی مصوب می‌شود باید بر اساس آن عمل کرد.

حسینی ادامه داد: براساس قانون اگر ساخت و سازها در بستر رودخانه کارون غیر مجاز و یا غیرکارشناسی باشند، نیاز است نسبت به تخریب آن‌ها اقدام شود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا