بین الملل

ثبات قیمت طلا در بازارهای جهانی

قیمت طلا که در چند روز گذشته به بالاترین حد قیمتی خود در هشت ماه گذشته رسیده بود، امروز ثابت مانده است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، قیمت طلا در بازارهای جهانی صبح امروز پس از رسیدن به بالاترین رقم خود در هشت ماه گذشته ثابت ماند که عمده دلیل ثبات آن به کاهش تنش‌های بین روسیه و اوکراین برمی گردد.

هر اونس طلا تا آخرین ساعات معامله نسبت به روز گذشته تغییر چندانی نداشت و روی رقم ۱۸۵۳ دلار و ۵۳ سنت باقی ماند، قیمت طلای آمریکا نیز روی رقم ۱۸۵۶ دلار ثابت ماند.

قیمت طلا روز گذشته به بالاترین سطح خود از ژوئن سال گذشته رسید، این در حالی است که در برخی از بازارها قیمت با ۱ درصد کاهش نیز روبرو بوده است.

بازارهای سهام آسیا با رفع نگرانی‌ها نسبت به حمله نظامی روسیه به اوکراین پس از اینکه مسکو اعلام کرد بخشی از نیروهایش را از تمرین نظامی برمی گرداند، با افزایش محسوسی روبرو بوده است.

مایکل لنگفورد، مدیر یک شرکت مشاوره مالی در این باره گفت: با نگاهی به آینده به نظر می‌رسد دلار دارایی امن تری نسبت به طلا در بین سرمایه گذاران بزرگ باشد به همین دلیل با هر گونه تنش زدایی بین اوکراین و روسیه انتظار می‌رود قیمت طلا افزایش و دلار روند کاهشی را به خود بگیرد.

کاهش بازدهی خزانه داری ایالات متحده هزینه فرصت نگهداری شمش بدون بهره را کاهش داد و از قیمت طلا در بازارهای جهانی حمایت کرد.

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر رویترز، پس از پایین آمدن قیمت طلا از مرز ۱۸۷۲ تا ۱۸۷۹ دلاری ممکن است قیمت این فلز ارزشمند به محدوده ۱۸۲۹ تا ۱۸۴۱ دلار در هر اونس کاهش یابد.

طبق نظرسنجی رویترز، بانک مرکزی آمریکا سیکل تحکیم سیاست پولی خود را در مارس با افزایش ۲۵ واحدی نرخ بهره آغاز می‌کند، اما اقلیت رو به رشدی می‌گویند فدرال رزرو افزایش ۵۰ واحدی نرخ بهره را برای مهار تورم افسار گسیخته انتخاب می‌کند.

در میان سایر فلزات گرانبها، بهای هر اونس نقره با ۰.۳ درصد افزایش به ۲۳ دلار و ۴۰ سنت رسید. بهای هر اونس پلاتین نیز نسبت به روز گذشته ثابت ماند و همچنان ۱۰۲۵ دلار و ۴۳ سنت است، این در حالی است که قیمت پالادیوم به ۱.۵ درصد افزایش به ۲۲۸۰ دلار و ۵۱ سنت رسیدهه است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا