ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

اقرار اریکسون به پرداخت پول به داعش در عراق

برژه اکهولم، مدیرعامل شرکت اریکسون به روزنامه داگنز اینداستری گفت اریکسون ممکن است پرداختهایی به گروه تروریستی داعش برای دسترسی به بعضی از مسیرهای رفت و آمد در عراق انجام داده باشد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مدیرعامل شرکت اریکسون در مصاحبه با روزنامه اقتصادی داگن اینداستری اذعان کرد اریکسون هزینه های غیرمعمولی را مربوط به سال ۲۰۱۸ پیدا کرده اما این شرکت هنوز درنیافته است گیرنده نهایی این پول چه کسی بوده است.

اظهارات وی پس از بیانیه این شرکت تولیدکننده تجهیزات مخابراتی صورت گرفت که در آن اعلام شد این شرکت به سرمایه گذاری قابل توجه در تحقیقات پیرامون نگرانیهایی که در خصوص فعالیتهای این شرکت در عراق وجود دارد، ادامه می دهد.

به گفته تحلیلگران هندلزبانکن، این پرداختهای مشکوک احتمالا بخشی از تحقیقات فساد وزارت دادگستری آمریکا را تشکیل می دهند که در سال ۲۰۱۹ به نتیجه رسید. و در حالی که تحلیلگران انتظار ندارند این افشاگریها به تحقیقات بیشتر منتهی شود، احتمالا به قیمت سهام اریکسون لطمه می زند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اکهولم به این روزنامه گفت: اریکسون منابع قابل ملاحظه ای را صرف کرده تا به این مسئله به بهترین وجهی که می تواند، واقف شود. تامین مالی تروریسم کاملا غیرقابل قبول است و چیزی است که ما به هیچ وجه اجازه نمی دهیم.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا