صنعت، معدن، تجارت

پروژه‌های عمرانی برای تسریع در اجرا به بخش خصوصی واگذار شوند

یک فعال ساخت و ساز از اهمیت بالای فاکتور سرعت در اجرای پروژه های عمرانی برای بخش خصوصی خبر داد و خواستار واگذاری بخشی از پروژه ها به بخش خصوصی برای تسریع در اجرا شد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی سروش سردشتی فعال صنایع عمرانی در حاشیه نخستین نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های جهادی کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: توسعه پروژه‌های مرتبط با محیط زیست و اجرای پروژه‌های آب و فاضلاب خصوصاً در خوزستان که با مشکل تصفیه خانه فاضلاب روبه روست، از اولویت‌های کاری ماست.

وی افزود: پروژه تصفیه پساب پتروشیمی بندر امام خمینی (ره) تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد همچنین احداث تصفیه خانه فاضلاب اهواز نیز تکمیل شده و به زودی بهره برداری خواهد شد.

سردشتی یادآور شد: ما می‌توانیم پروژه‌های زیست محیطی خصوصاً در بخش فاضلاب و احداث تصفیه خانه‌ها را با فناوری مدرن در کمتر از ۲ ماه تکمیل کنیم و با توجه به مشکلات زیست محیطی استان‌های شمالی که فاضلاب آنها به دریا می‌ریزد، طی ۳ سال فاضلاب این استان‌ها را قبل از ورود به دریا، تصفیه کنیم.

سردشتی گفت: زمان بندری پروژه‌های عمرانی برای بخش خصوصی از اهمیت بالایی برخوردار است و باید در تاریخ مقرر به اتمام برسد؛ این موضوع نشان می‌دهد که دولت برای تسریع اجرای پروژه‌های عمرانی، بخشی از آنها را در اختیار بخش خصوصی قرار دهد تا پروژه‌ها به سرعت دست مردم برسد.

وی در خصوص توسعه صنایع غذایی نیز گفت: در حال حاضر تولید یک کار جهادی است و باید کاری کنیم که محصولات اساسی و غذای مورد نیاز مردم از جمله گوشت و مرغ مصرفی آنها در حداقل قیمت و در بهترین کیفیت تأمین شود.

به گفته این صنعتگر، اکثر دستگاه‌های دولتی مرتبط با حوزه صنایع از تولیدکننده حمایت نمی‌کنند هر چند ما معتقدیم دستگاه‌های دولتی همینکه بر سر راه صنعت مانع نگذارند، نیازی به تأمین نیست.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا