امور زیربناییراه و ساختمان

دولت تمام قد برای ساخت یک میلیون مسکن در سال ایستاده است/ فوتی‌های کرونا روند نزولی دارد

معاون رییس جمهوری با بیان اینکه ساخت ۲۱۰ هزار واحد نهضت ملی توسط بنیاد مسکن در طول مدت زمان شش ماهه عمر دولت سییزدهم آغاز شده است گفت:‌ این اعداد فعلا نغمه‌های سر شب است و تعداد ساخت واحدها افزایش پیدا می‌کند و دولت تمام قد برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال ایستاده است.


همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،، صولت مرتضوی در مراسم افتتاح ۴۵۴ واحد مسکونی و آغاز اعملیات اجرایی ۴۰۰ واحد مسکونی در گرمدره تهران با بیان اینکه سند تحول در دولت انقلابی به زودی در منظر مردم قرار می‌گیرد، اظهار داشت: دو موضوع مهم در ابتدای کار دولت سیزدهم در اولویت قرار گرفت و طبق گفته رییس جمهوری در گام اول دو موضوع حفظ جان مردم و همچنین بهبود وضعیت معیشتی با فوریت در اولویت قرار گرفت.

وی افزود: در ابتدای دولت سیزدهم ویروس منحوس و چموش کرونا آنچنان تاخت و تازی در کشور به راه انداخته بود که امان را از همه گرفته بود اما با مدیریت مطلوب و تمسک به ذات اقدس الهی، امکانات مهیا شد و امروز با مدیریت این بیماری، وحشت کنار رفته است و به رغم هجوم بی‌سابقه به کشور تعداد بستری‌های کرونایی به شدت کاهش یافته و تلفات ناشی از ویروس کرونا هم سیر نزولی دارد.

معاون اجرایی رییس جمهوری با اشاره به برنامه دولت برای بهبود معیشت مردم گفت: دولت در این حوزه چند زیربرنامه دارد که در این مراسم من فقط به بحث تحول در حوزه مسکن می‌پردازم.

مرتضوی افزود: به سند قانون باید سالانه یک میلیون واحد مسکونی برای مردم طراحی و اجرا کند؛ هر چند که برای برخی از صاحب‌نظران نسبت به این آمار از ساخت مسکن در سال ابهاماتی به وجود آ‌مده بود اما باید بگویم که تنها در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی امکان ساخت ۲۰۰ هزار واحد روستایی و ۲۰۰ هزار واحد شهری وجدود دارد.

وی با تاکید بر اینکه امکانات فراوانی برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال ایجاد شده است گفت: بزرگترین امکانات ما نیروی انسانی متخصص سرآمد و جوان است و مهمترین سرمایه روحیه جهادی جوانان است که هر کجا ورود پیدا کنند فتوحات فراوانی خواهند داشت.

معاون اجرایی رییس جمهوری گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان یکی از موسسات حضرت امام اقدامات بزرگی انجام داده است و امروز این بنیاد توانسته ۵۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی را نوسازی و مقاوم‌سازی کند و شاهد آن هستیم که با وقوع زلزله‌ها در روستاهای کشور میزان تلفات جانی و مالی به شدت کاهش پیدا کرده است.

مرتضوی با بیان اینکه ساخت ۲۱۰ هزار واحد نهضت ملی توسط بنیاد مسکن انقلابی در طول مدت زمان شش ماهه عمر دولت سییزدهم آغاز شده است گفت:‌ این اعداد فعلا نغمه‌های سر شب است و تعداد ساخت واحدها افزایش پیدا می‌کند و دولت تمام قد برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال ایستاده است.


انتهای پیام/

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا