بورسبورس اوراق

جابه جایی بیش از ۵.۵ میلیارد برگه بهادار در آخرین روز بهمن

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۲۸۲ واحدی به یک میلیون و ۲۸۲ هزار و ۱۲۹ واحد رسید.

همچنین بخوانید

به گزارش ایگاه خبری بازارسرمایه (سنا)، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات آخرین روز بهمن ماه، شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش حدود ۶۹ واحدی، به رقم ۳۱۶ هزار و ۳۰۲ واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز با کاهش حدود ۱۹۸ واحدی، عدد ۳۲۵ هزار و ۸۴ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۱۲۴ واحدی به رقم ۲۰۳ هزار و ۸۵۳ واحد رسید.

همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۲۴۲ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۶۵۱ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۲۲۹ واحد افزایش به حدود رقم ۹۷۸ هزار و ۵۸۹ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۵۰۰۵ واحد کاهش همراه بود و حدود عدد دو میلیون و ۴۵۹ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی شبندر، شپنا، شتران، ومعادن، تاپیکو و نوری با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی وبملت، خودرو، وتجارت و وبصادر تاثیر مثبت در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

با پایان فعالیت بازار سرمایه در اولین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۵۵۰ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۶۰ هزار و ۷۵۴ نوبت معامله و به ارزش حدود ۳۲ هزار میلیارد ریال داد و ستد کردند.

در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد وپست(پست بانک ایران) با ۴.۹۸ درصد رشد و پس از آن، نمادهای پدرخش، دامین، ونوین و وبملت بود. همچنین نماد معاملاتی شلعاب(لعابیران‌ ) با ۴.۸۵ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای کمنگنز، بموتو، کاما و قلرست قرار گرفتند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا