امور زیربناییراه و ساختمان

توضیح معاون وزیر شهرسازی درباره ارائه زمین رایگان به خانوار پرجمعیت

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: زمین رایگان به خانوارهایی که هم‌اکنون دارای ۳ فرزند و بیشتر دارند تعلق نمی‌گیرد و تنها مشمول خانوارهایی می‌شود که فرزند سوم به بعدِ آنها پس از ابلاغ این قانون به دنیا بیاید.


همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،، محمود محمودزاده در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان نظام مهندسی کشوری درباره ارائه زمین رایگان به خانوار پرجمعیت در قالب طرح تعالی جمعیت اظهار داشت: طبق قانون تعالی جمعیت، دولت موظف است به خانوارهایی که فرزند سوم و بعد از آن را به دنیا می‌آورند در شهرهایی که زمین در اختیار دارد، به آنها زمین رایگان اختصاص دهد.

وی تاکید کرد: این قانون تنها شامل خانوارهایی می‌شود که فرزند سوم و فرزندهای بعدی آنها پس از ابلاغ این قانون به دنیا آمده باشند بنابراین زمین رایگان به خانوارهایی که هم‌اکنون دارای ۳ فرزند و بیشتر هستند تعلق نمی‌گیرد و تنها مشمول خانوارهایی می‌شود که فرزند سوم به بعدِ آنها پس از ابلاغ این قانون به دنیا بیاید.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین درباره اختصاص ۲۰ درصد تسهیلات بانکی به حوزه مسکن در سال آینده گفت: امسال سهم مسکن از تسهیلات بانکی طبق قانون ۳۶۰ هزار میلیارد تومان بوده و برای سال ۱۴۰۱ عدد پیشنهاد داده شده ۴۰۰ هزار میلیارد تومان است.

محمودزاده درباره عدم تمکین بانک‌ها از پرداخت تسهیلات ۳۶۰ هزار میلیارد تومانی به متقاضیان اذعان کرد: مکانیزم‌ها و ابزارهای اجرایی دیده شده و هر بانکی که متعهد به قانون نباشد، معادل ۲۰ درصد سهم در نظر گرفته شده را باید جریمه بدهد و در حال حاضر ۷۲ هزار متقاضی مسکن خودمالکی توانسته‌اند این وام را دریافت کنند و در مراحل مختلف تشکیل پرونده دریافت این وام‌ها هستند.


انتهای پیام/

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا