امور زیربناییراه و ساختمان

توضیح معاون وزیر شهرسازی درباره ارائه زمین رایگان به خانوار پرجمعیت

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: زمین رایگان به خانوارهایی که هم‌اکنون دارای ۳ فرزند و بیشتر دارند تعلق نمی‌گیرد و تنها مشمول خانوارهایی می‌شود که فرزند سوم به بعدِ آنها پس از ابلاغ این قانون به دنیا بیاید.


به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،، محمود محمودزاده در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان نظام مهندسی کشوری درباره ارائه زمین رایگان به خانوار پرجمعیت در قالب طرح تعالی جمعیت اظهار داشت: طبق قانون تعالی جمعیت، دولت موظف است به خانوارهایی که فرزند سوم و بعد از آن را به دنیا می‌آورند در شهرهایی که زمین در اختیار دارد، به آنها زمین رایگان اختصاص دهد.

وی تاکید کرد: این قانون تنها شامل خانوارهایی می‌شود که فرزند سوم و فرزندهای بعدی آنها پس از ابلاغ این قانون به دنیا آمده باشند بنابراین زمین رایگان به خانوارهایی که هم‌اکنون دارای ۳ فرزند و بیشتر هستند تعلق نمی‌گیرد و تنها مشمول خانوارهایی می‌شود که فرزند سوم به بعدِ آنها پس از ابلاغ این قانون به دنیا بیاید.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین درباره اختصاص ۲۰ درصد تسهیلات بانکی به حوزه مسکن در سال آینده گفت: امسال سهم مسکن از تسهیلات بانکی طبق قانون ۳۶۰ هزار میلیارد تومان بوده و برای سال ۱۴۰۱ عدد پیشنهاد داده شده ۴۰۰ هزار میلیارد تومان است.

محمودزاده درباره عدم تمکین بانک‌ها از پرداخت تسهیلات ۳۶۰ هزار میلیارد تومانی به متقاضیان اذعان کرد: مکانیزم‌ها و ابزارهای اجرایی دیده شده و هر بانکی که متعهد به قانون نباشد، معادل ۲۰ درصد سهم در نظر گرفته شده را باید جریمه بدهد و در حال حاضر ۷۲ هزار متقاضی مسکن خودمالکی توانسته‌اند این وام را دریافت کنند و در مراحل مختلف تشکیل پرونده دریافت این وام‌ها هستند.


انتهای پیام/

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا