انرژی

ضرورت بهینه سازی مصرف سوخت و ذخیره‌سازی انرژی

دبیر دومین همایش اقتصاد مقاومتی گفت: شاه‌کلید حل مشکلات کشور، اقتصاد مقاومتی است و در این میان بحث ذخیره‌سازی انرژی و بهینه‌سازی مصرف سوخت، ضرورتی برای کشور است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، علی عباسی لرکی، در حاشیه دومین همایش روز ملی اقتصاد مقاومتی و کار آفرینی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در این همایش که همزمان با سالروز اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی برگزار شده، NGO های مردم نهادی دور هم جمع شده‌ایم تا با حضور سازندگان و تولیدکنندگان کشور، مجموعه قوانینی که وضع شده و اثرگذار در بخش تولید و کارآفرینی هستند را بررسی کنیم، اظهار کرد: قوانین بسیار خوبی در کشور داریم که در بخش اجرا با مشکلاتی مواجه هستند.

وی افزود: همچنین قوانین و آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌هایی داریم که پیش پای تولید سنگ‌اندازی می‌کند و لازم است توسط مجلس انقلابی و دولت محترم، مورد بازنگری قرار گیرند.

عباسی با بیان اینکه شاه‌کلید حل مشکلات کشور، اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: باید سیاست‌های ۲۴ گانه اقتصاد مقاوتی را محور قرار دهیم تا بتوانیم رویکردها، قوانین و برنامه‌های اجرایی کشور را با محوریت سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی، به نفع تقویت تولید در کشور و رفع موانع و مانع زدایی از بخش تولید، هماهنگ و هم‌راستا کنیم.

وی با بیان اینکه در بخش انرژی، از مهمترین مباحثی که در این همایش هم مورد توجه قرار گرفته، بحث ذخیره‌سازی انرژی و بهینه‌سازی سازی مصرف سوخت است، گفت: این دو بحت، ضرورتی برای کشور است که باید راهکارهای اجرایی آن احصا شده و بتوانیم در راستای آن، در بحث انرژی کشور، تحول‌آفرین باشیم.

دبیر دومین همایش اقتصاد مقاومتی خودکفایی در بخش‌های مختلف صنعت نفت را از دستاوردهای ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی برشمرد و افزود: اینکه مهندسان و متخصصان داخلی توانسته‌اند در عرصه‌های مختلف، با فعالیت‌های دانش بنیان و یا مهندسی معکوس، به توانمندی و خودکفایی در مباحث فنی و مهندسی و تولید تجهیزات دست یابند، دستاورد بزرگی برای کشور است که باید از تجربیات به‌دست آمده برای گسترش توانمندی‌ها بهره گرفت.

به گفته وی در انجمن اقتصاد مقاومتی، به عنوان یک NGO‌ مردم نهاد، به دنبال این هستیم که قوانینی که در راستای حمایت از تولید داخل و دستیابی و تحقق سیاست‌های ۲۴ گانه اقتصاد مقاومتی بوده و در بخش اجرا با مشکلاتی مواجه هستند را مورد پیگیری قرار داده تا در فاصله زمانی سالهای ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۴ به اجرا در آیند.

عباسی با اساره به دومین همایش اقتصاد مقاوتی اظهار کرد: بهینه‌سازی مصرف سوخت، ذخیره‌سازی انرژی در کشور، حمایت از ساخت و تولید داخل، استفاده از ظرفیت‌ها ی شرکت‌های دانش بنیان، ارائه راهکارهای مانع زدایی از تولید و جلوگیری از خام فروشی از محورهای این همایش است.

وی اظهار کرد: هرچه از خام فروشی در کشور جلوگیری شود و مواد خام معدنی و هیدروکربنی که در اختیار داریم را به سمت توسعه زنجیره ارزش و تولید محصولات نهایی هدایت کنیم، شاهد تحقق رونق تولید و اشتغال زایی بیشتر و در نهایت تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی خواهیم بود.
انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا