امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

ضرورت توسعه باغبانی در خوزستان/ مراکز تولید در روستاها فعال شوند

اهواز- معاون اقتصادی استانداری خوزستان بر ضرورت توسعه باغبانی در استان تاکید کرد و گفت: روستاها مراکز تولیدی کشور به شمار می‌روند و برنامه ریزی شده تا این مراکز فعال شوند.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، رضا فتوحی عصر امروز شنبه در نشست با «علیرضا ورناصری» نماینده مردم مسجدسلیمان، اندیکا، لالی و هفتکل در مجلس تاکید کرد: برنامه‌ریزی و تلاش ما با توجه به منابعی که در اختیار داریم باید به گونه‌ای باشد که مردم را جذب کنیم و تمام توان خود را برای توسعه استان و رفع مشکلات مردم قرار دهیم.

وی افزود: خوزستان به لحاظ برخورداری از منابع با هیچ استانی در کشور قابل قیاس نیست و حتی بخشی از منابع کشور را نیز تأمین می‌کند که از مسئولان استانی انتظار می‌رود با نگاه و تفکری کارشناسانه و فنی به مسائل توجه کنند.

وی بر ظرفیت نمایندگان استان در راستای پیگیری و رفع مشکلات سطح استان تاکید کرد و گفت: طرح‌ها و برنامه‌های زیادی در سطح استان وجود دارد اما آنچه مهم و درخور توجه است عملیاتی کردن این طرح‌ها است.

فتوحی با تاکید بر توسعه باغبانی در استان توضیح داد: بحث باغبانی در شهرستان‌ها باید جدی گرفته شود چون با توسعه در این حوزه می‌توان به صادرات به کشورهایی همچون عراق، کویت، قطر و… دست یافت.

وی در ادامه کاهش ماندگاری روستاییان به ویژه در دهه‌های اخیر و مهاجرت به حاشیه شهرها را یک آسیب جدی قلمداد کرد و افزود: روستاها مراکز تولیدی کشور به شمار می‌روند و مهاجرت از روستا به شهر به معنی تعطیلی مراکز تولید است و این اتفاق درواقع یک ناکارآمدی است؛ اکنون اقدامات و برنامه‌ریزی ما به عنوان مسئول باید فعال کردن مراکز تولید و به موجب آن بازگشت به روستا و مهاجرت معکوس باشد.

معاون اقتصادی استاندار خوزستان افزود: باید مراکز تولید در روستاها فعال شوند و دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها که اثرگذاری مهمی در این راستا دارند باید نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

وی با اشاره به اهمیت اشتغالزایی به ویژه برای فارغ التحصیلان دانشگاهی بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی استان هر کدام باید یک متولی اشتغال داشته باشند و یک دبیرخانه اشتغال نیز در این راستا ایجاد شود.

فتوحی بر توجه به توسعه شیلات در استان، توسعه دامپروری، تسهیلات بانکی، توجه به طرح‌های آبخیزداری، نحوه واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی، ترغیب و تشویق سرمایه‌گذاران و فراهم آوردن بستر مناسب برای سرمایه‌گذاران تاکید کرد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا