انرژی

بحث درباره بحران آب در گردشگری ایران

«آب و گردشگری در ایران» در یک نشست تخصصی به بحث و بررسی گذاشته می‌شود.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، نشست «آب و گردشگری در ایران» با همکاری گروه مدیریت جهانگردی دانشگاه علامه طباطبایی و یک گروه دانش‌بنیان، دوشنبه دوم اسفندماه ۱۴۰۰ از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در فضای مجازی برگزار می‌شود. «جغرافیای آب»، «مدیریت آب» و همچنین «گردشگری و آب در ایران» از محورهای اصلی بحث است.

محمود ضیائی ـ عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبائی ـ و دبیر نشست «آب و گردشگری در ایران» درباره اهمیت و ضرورت برگزاری نشستی با محوریت آب و گردشگری، گفت: توسعه گردشگری به شکلی مستقیم با منابع آب سطحی و زیرزمینی کشور ارتباط دارد، نه تنها بسیاری از فعالیت‌های گردشگری که مستقیم به منابع آب وابسته است، بلکه آب به طورغیرمستقیم، شرط لازم برای توسعه سایر محصولات گردشگری است.

او گردشگری را یکی از مصرف‌کنندگان اصلی منابع آبی کشور دانست و افزود: استفاده بهینه از این منابع لازمه توسعه پایدار گردشگری است، برای همین باید به یکی از دغدغه‌های اصلی مدیران مقصدهای گردشگری تبدیل شود.

این استاد دانشگاه همچنین گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی و به ویژه وضعیت فعلی آب در کشورمان، توجه به موضوع آب در گردشگری اهمیت زیادی دارد و امیدواریم نظرات علمی و تجربی در این نشست به شناخت هرچه بیشتر مسأله و ارائه راه‌کارهای عملیاتی برای مدیریت بهتر مصرف منابع آبی در گردشگری کشور منجر شود.

نشست «آب و گردشگری در ایران» قرار است به صورت مجازی و از طریق نشانی https://www.skyroom.online/ch/ashiaan_2022/water-tourism برگزار شود و دسترسی آن برای عموم آزاد است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا