امور زیربناییراه و ساختمان

راه اصلی فیروزآباد- خلخال با اعتبار ۴۳ میلیارد تومانی به بهره‌برداری رسید

راه اصلی فیروزآباد- خلخال به طول ۲۷ کیلومتر و با اعتباری بالغ بر ۴۳ میلیارد تومان امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، راه اصلی فیروزآباد- خلخال امروز ۲۳ شهریورماه با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و هیئت همراه افتتاح و به بهره‌برداری رسید. این محور ۲۷ کیلومتری دارای ۳ قطعه به ترتیب ۱۱ کیلومتری، و ۲ قطعه ۸ کیلومتری است و تاکنون ۴۳ میلیارد تومان اعتبار برای آن هزینه شده است.

به گفته مجری اجرای این پروژه طی عملیات اجرایی فیروزآباد- خلخال حدود ۲۰ میلیون و ۷۰۰ هزار مترمربع خاک‌برداری انجام شده  و ۱۰۵ هزار تن آسفالت در این پروژه مصرف شده است.

گفتنی است محور فیروزآباد-خلخال به عنوان بخشی از کریدور احداث راه‌های میانه-میاندوآب، فیروزآباد-آقکند، رضوان‌شهر-خلخال و فیروزآباد-خلخال نقش مهمی در ایجاد ارتباط مناسب بین استان‌های گیلان، زنجان، اردبیل و آذربایجان شرقی ایفا می‌کند که موجب گسترش ارتباط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی منطقه شده و علاوه بر کاهش قابل ملاحظه زمان سفر و مصرف سوخت و کاهش آلاینده‌ها، منافع اقتصادی قابل توجهی در کاهش حوادث جاده‌ای فراهم خواهد کرد.

راه اصلی فیروزآباد- خلخال از ۳ کیلومتری شرق روستای فیروزآباد و از حوالی کیلومتر ۲۵ محور گنج‌گاه- سرخ‌آباد منشعب شده و در جهت شرق پس از عبور از مناطق تپه‌ماهوری از شمال روستای پروج عبور می‌کند.

این محور همچنین با قرار گرفتن در قسمت‌های کوهستانی از غرب و شمال روستای یلوجه عبور می‌کند و پس از آن به سمت خلخال سرازیر می‌شود و در ادامه ضمن عبور از غرب و جنوب غربی این شهرستان در منطقه خوجین به محور خلخال-رضوان‌شهر متصل می‌شود.

 

منبع:ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا