صنعت، معدن، تجارت

مردم باید بتوانند قیمت کالا را استعلام کنند

بوشهر- معاون وزیر صمت و رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان کشور گفت: روی کالا باید قیمت تولیدکننده و قیمت مصرف‌کننده مشخص شودو مردم باید بتوانند قیمت کالا را استعلام کنند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، عباس تابش صبح شنبه در دیدار با امام جمعه بوشهر اظهار داشت: اینکه قیمت‌ها را عرضه و تقاضا مشخص می‌کند حرفی درست است ولی در شرایط اقتصادی کشور باید حمایت کنیم از مصرف کننده و شاخص‌ها مقداری با عرضه و تقاضا متفاوت است.

همچنین بخوانید

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان کشور اضافه کرد: تنظیم بازار از ثبات شاخص‌های اقتصادی می‌گذرد ولی گاهی اوقات مسائلی مانند تحریم و دیگر مسائل روی اقتصاد تأثیر می‌گذارد.

وی با اشاره به اجرای طرح درج قیمت تولیدکننده روی کالاها بیان کرد: این طرح در اجرای ماده ۲۳ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مصوب شده و دنبال شفاف‌سازی هستیم که قیمت تمام شده کالا چقدر است.

تابش با اشاره به اینکه در برخی کالاها ۱۶۰ درصد افزایش قیمت در فرآیند توزیع را شاهد هستیم ادامه داد: برخی کالاها چند دور می‌چرخد و باعث افزایش قیمت چند برابری کالا می‌شود.

معاون وزیر صمت افزود: در این طرح قیمت کالا مشخص می‌شود و هزینه‌های تولید و درصد آن مشخص می‌شود و قیمتی که باید به دست مصرف‌کننده برسد مشخص خواهد شد.

وی گفت: چهار گروه با این طرح مخالف است که شامل تولیدکننده، شرکت پخش، دلال و واسطه و فروشنده خرد است چون پول زیادی به جیب این چهار گروه می‌رود.

تابش با بیان اینکه وظیفه داریم در اجرای این طرح محکم پای کار باشیم اظهار داشت: تولید و پخش را مکلف کردیم که این کار را انجام دهند.

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان کشور تصریح کرد: به صورت شبانه‌روزی باید نظارت کنیم برای اجرای این طرح و انتظار داریم بسیج هم بیاید وسط و دنبال کند.

وی خاطرنشان کرد: روی کالا باید قیمت تولیدکننده و قیمت مصرف‌کننده مشخص شود و درصدی که لازم است رعایت شود. مردم باید بتوانند قیمت کالا را استعلام کنند.

تابش با بیان اینکه مردم ناظر ما هستند ادامه داد: بین قیمت تولید و مصرف نباید اختلاف بیش از ۳۰ درصدی وجود داشته باشد و مردم باید اگر اختلافی دیدند گزارش دهند و مطالبه گری کنند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا