انرژی

مصوبه حمایتی مجلس از کشاورزان و تولیدکنندگان

نمایندگان مجلس شورای اسلامی مصوب کردند که وزارت نیرو صرفا هزینه برقراری انشعاب مازاد مصرف را می‌تواند از مصرف کننده دریافت کند و در صورت تغییر یا ارتقای تجهیزات، تجهیزات قبلی متعلق به مصرف کننده است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، در جلسه علنی نوبت عصر امروز (شنبه) و در جریان بررسی جزییات بودجه ۱۴۰۱ با پیشنهاد عبدالعلی رحیمی مظفری نماینده مجلس با الحاق یک بند به تبصره ۶ موافقت کردند.

طبق این مصوبه، در صورت افزایش مصرف برق مصرف کنندگان، وزارت نیرو صرفا هزینه برقراری انشعاب مازاد مصرف را می تواند از مصرف کننده دریافت کند و  در صورت تغییر یا ارتقای تجهیزات اعم از ترانس و غیره اگر تجهیزات قبلی با هزینه مصرف کننده تامین شده، تجهیزات قبلی متعلق به مصرف کننده است.

در توضیح این پیشنهاد رحیمی مظفری گفت: اگر مصرف یک چاه کشاورزی از ۵۰ به ۱۰۰ رسید باید ما به التفاوت آن اخذ شود که در سال های قبل وزارت نیرو این کار و انجام نمی داد و با مصوبه مجلس در سال قبل این رویه اصلاح شد.

وی ادامه داد: با این مصوبه اگر کشاورز و تولید کننده ترانسی را خریداری کرده برای خودش است و متعلق به دولت نیست.

عبدالرضا مصری نایب رییس مجلس هم توضیح داد: این پیشنهاد می گوید اگر کسی انشعابی با مقدار مشخص گرفته و سال بعد قصد افزایش داشت آن ترانس قبلی که خودش خریده متعلق به او بوده و وزرات نیرو فقط ما به التفاوت میزان را دریافت می کند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا