بین الملل

ثروتمندان روسی در تیررس تحریم های شدید بریتانیا

دولت بریتانیا قرار است از ابتدای هفته آینده ثروتمندان و الیگارش های روس وابسته به دولت روسیه را تحریم کند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از اسکای نیوز؛ وزارت خارجه بریتانیا هشدار داد به دلیل حمله روس‌ها به اوکراین به زودی ثروتمندان روسی را با شدیدترین تحریم‌ها مواجه خواهد کرد.

وزیر امور خارجه انگلیس گفت که بریتانیا فهرستی از «الیگارش های روسی» تهیه کرده و از اوایل هفته آینده آنها را مورد تحریم ود قرار می‌دهد.

لیز تراس، وزیر امور خارجه بریتانیا، با اشاره به تحریم شرکت‌های متعلق به شهروندان روسی در این کشور گفت: «هفته آینده ما لایحه جرایم و تحریم‌های اقتصادی را منتشر خواهیم کرد که سبب شفاف شدن ساختار این شرکتها خواهد شد و بسیاری از امور اقتصادی را برای دولتمردان واضح می‌کند.

وی افزود: بیش از ۱۰۰ میلیاردر در روسیه زندگی می‌کنند که ما فهرستی از آنان را جمع آوری کرده‌ایم و در حال کار کردن روی آنها هستیم و با اطلاعات جمع آوری شده در هر هفته افراد جدیدتری را به این فهرست اضافه خواهیم کرد.

لیزتراس خاطر نشان کرد: این قانون به طور واضح دارایی‌های خصوصی ثروتمندان و افراد نزدیک به دولت روسیه را مورد هدف قرار می‌دهد، از طرف دیگر قرار است جت‌های شخصی ثروتمندن روس تحریم شده و دارایی‌های آنان نیز منتشر خواهد شد تا آنها نتوانند این دارایی‌ها را جای دیگر مخفی کنند.

بیانیه تراس به دنبال اقدامات مشابهی است که در اوایل هفته جاری علیه نخبگان روسیه توسط کشورهای مخالف عملیات نظامی روسیه در اوکراین صورت گرفت.

روز سه شنبه، ایالات متحده تحریم‌هایی را علیه ثروتمندان روس و اعضای خانواده‌های آنان وضع کرد. سوئیس نیز سه بانک روسی را تحریم و ۳۶۱ مقام دولتی روسیه را مورد هدف تحریم‌های خود قرار داد.

بر اساس شاخص تعیین میلیاردها در سایت بلومبرگ، این اقدامات منجر به کاهش ثروت افراد مورد تحریم قرار گرفته، می‌شود به طوری که ۲۲ ثروتمند روسی در این چند روز ۳۹ میلیارد دلار از مجموع دارایی‌های خالص خود را از دست دادند زیرا بازار سهام روسیه به شدت ریزش داشته است.

همه این اتفاقات به دلیل حمله روسیه به اوکراین صورت گرفت چون کشورهای غربی این حملات را غیرموجه قلمداد کرده‌اند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا