گردشگری

بهترین جاذبه های طبیعی ارمنستان

در این روزها تقریبا هر کسی به فکر سفرهای خارج از کشور بوده؛ ولی شاید در مورد مقصد کمی دودل باشد. ارمنستان یکی از بهترین مقصدهای است که می‌توانید آن را انتخاب کنید. اگر در سفر برای شما تجربه بازدید از جاذبه‌های گردشگری، طبیعت بکر، صومعه‌های تاریخی، ورزش‌های هیجان انگیز، هتل‌های باکیفیت و پنج ستاره و… اهمیت زیادی دارد، پیشنهاد ما به شما سفر با تور ارمنستان علی بابا است.

برای سفر به این کشور کوچک که در همسایگی شمالی ایران قرار دارد، نیازی به ویزا نیست. شما می‌توانید با استفاده از این ویژگی منحصربه‌فرد سفری اقتصادی را تجربه کنید. این کشور همسایه یکی از محبوب‌ترین مقصدهای سفر ایرانی‌ها در ایام نوروز، تعطیلات و درطول سال است.

همچنین بخوانید

موزه یرواند کوچار

یرواند کوچار یکی از هنرمندان برجسته قرن بیست ارمنستان بود؛ به همین خاطر در سال ۱۹۸۴ این موزه افتتاح شد. در این موزه شما می‌توانید نقاشی‌های این هنرمند را ببینید و با شاهکار او به نام زن تنها که در ۱۴ سالگی کشیده، بیشتر آشنا شوید.

مدت زمانی که برای دیدن این موزه نیاز دارید؛ حدود یک الی دو ساعت است و می‌توانید در طول روز به دیدن بقیه جاذبه‌های گردشگری ارمنستان بروید. شاید این موزه کوچک باشد؛ ولی کیفیت کارهای این موزه و این هنرمند ارمنی بسیار بالا بوده و حس خوبی را به شما منتقل می‌کند.

میدان جمهوری ایروان

میدان جمهوری ایروان نقطه مرکزی شهر ایروان است و خیابان‌های مهمی را در این شهر به هم وصل می‌کند. این میدان اهمیت زیادی برای رویدادهای ملی و تاریخی دارد و برای رژه‌های نظامی و… مورداستفاده قرار می‌گیرد. در سال ۱۹۴۰ مجسمه‌ای از لنین در این میدان ساخته شده که در سال ۱۹۹۰ برچیده شد.

کنار این میدان می‌توانید بهترین رستوران‌ها و کافه‌های ارمنستان را پیدا کنید. میدان جمهوری ایروان یکی از مکان‌هایی است که وقتی به آن جا می‌روید، جو بسیار شادی دارد و حال دل شما را شاد و سرزنده می‌کند.

میدان جمهوری ایروان

پل معلق خندزورسک

پل معلق خندزورسک یکی از جاذبه‌های گردشگری ارمنستان به‌شمار می‌رود. طول این پل ۱۶۰ متر بوده و می‌توان آن را جزو ترسناک‌ترین پل‌های معلق جهان دانست. وزن این پل فلزی ۱۴ تن بوده و در استان سیونیک واقع شده است. این پل مناطق مهمی از شهر را به هم وصل می‌کند و ازهمین‌رو شلوغ و محبوب بوده و در شب‌ها شیفتگی آن دو چندان می‌شود.

منظره‌ای زیبا را می‌توانید روی این پل ببینید و از آن لذت ببرید. اگر از ارتفاع نمی‌ترسید، پیشنهاد می‌کنم منظره تماشایی این پل را امتحان کنید.

این مطلب را هم یخوانید:  هتل های محله آکساری استانبول

تله کابین تاتو

تله کابین تاتو که در سال ۲۰۱۰ ساخته شده است، طولانی‌ترین تله کابین بدون توقف جهان شناخته می‌شود. طول این تله کابین ۵.۷ کیلومتر بوده و می‌توان آن را جزو جاذبه‌های گردشگری ارمنستان دانست. تله کابین تاتو بین صومعه و هالیدزور کشیده شده است.

ارتفاع این تله کابیین ۳۳۰ متر بوده و می‌توانید در ۱۲ دقیقه طول تله کابین را طی کنید. فاصله بین صومعه و هالیدزور پر از جاذبه‌های گردشگری جذاب است که با این تله کابین می‌توانید آن‌ها را از نمای دیگر ببینید و لذت ببرید.

خیابان ماشتوتس

خیابان ماشتوتس در منطقه کنتورن ایروان قرار دارد که در سال‌های ۱۹۲۴ تا ۱۹۹۰ به خیابان لنین مشهور بود. این خیابان بیش از شش کیلومتر است و جزو بلندترین خیابان‌های ارمنستان محسوب می‌شود. این خیابان در منطقه‌ای از ایروان قرار دارد که می‌توانید بخشی از این شهر تاریخی را ببینید؛ بخشی که منظره جذاب و دیدنی خاصی دارد.

این خیابان را می‌توان جزو جاذبه‌های گردشگری متفاوت ارمنستان به‌شمار آورد. از ویژگی‌های این خیابان می‌توان به اتصال شمال و جنوب ایروان اشاره کرد که در جنوب با پل پیروزی آغاز و در شمال با موزه ماتناداران پایان می‌پذیرد.

خیابان شمالی ایروان

خیابان شمالی ایروان

خیابان شمالی ایروان در سال ۲۰۰۷ برای عابران عاشق، طراحی و ساخته شد. این خیابان یکی از مهم‌ترین خیابان‌های ایروان است که در آن بهترین فروشگاه‌ها و مراکز خرید، دفترهای رسمی و اداری، ساختمان‌های مسکونی مجلل، رستوران‌های با کیفیت، کافی‌شاپ، کلوپ‌های شبانه و هتل‌های پنج ستاره قرار دارد.

اگر هنگام عصر و شب در این خیابان پیاده‌روی کنید، می‌توانید نوازندگان خیابانی را هم ببینید و همراه با پیاده‌روی از موسیقی زنده هم لذت ببرید. معماری این خیابان و ساختمان‌های اطراف آن فرهنگ مردم ارمنستان را بهتر به‌نمایش می‌گذارد تا بهتر با این کشور آشنا شوید.

خانه اپرا

خانه اپرا در سال ۱۹۳۳ توسط معمار معروف ارمنی یعنی الکساندر تامانیان بنا شد. این خانه از دو سالن مجزا تشکیل شده که یکی برای اپرا با ۱۴۰۰ صندلی طراحی و دیگری برای تئاتر با ۱۲۰۰ صندلی ساخته شده است. خانه اپرا درست مقابل میدان آزادی قرار دارد و می‌توانید در این خانه هم از رقص باله، نمایش‌های تئاتر و… لذت ببرید و هم از نمایش اپراهای جذاب به وجد آیید.

تور ارمنستان یک پیشنهاد متفاوت است؛ اگر تا به حال به ارمنستان سفر نکرده‌اید و دوست دارید سفری خارجی را تجربه کنید، پیشنهاد ما ارمنستان است. شما می‌توانید سفری اقتصادی را تجربه کنید؛ تور ارمنستان کیفیت یک سفر ایده‌آل را برای شما تضمین خواهد کرد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا