صنعت، معدن، تجارت

مشکل نیمی از کامیون های متوقف در مرز اوکراین- روسیه حل شد

عضو اتاق مشترک ایران و روسیه گفت: حدود ۱۰ ماشین و صاحبان بار آنها که در مرز روسیه- اوکراین متوقف بودند، شناسایی و مدارک آنها به سفارت ایران در روسیه تحویل داده شد.

روشن یکتا در گفت و گو با خبرنگار مهر در مورد بلاتکلیفی کامیون‌های حامل کالاهای صادراتی ایرانی در مرز روسیه به اوکراین، اظهار کرد: خوشبختانه با اطلاع رسانی به موقع اتاق مشترک ایران و روسیه و با پیگیری‌های انجام شده توسط اتاق بازرگانی ایران و رایزنی‌های اقتصادی و بازرگانی سفارت ایران در روسیه به کمک گمرک ایران و وزارت امور خارجه حدود ۱۰ ماشین و صاحبان بار آنها شناسایی شد که مدارک آنها به سفارت ایران در روسیه تحویل شد.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه با بیان اینکه اکثر این کالاهای صادراتی ایرانی فاسد شدنی هستند، افزود: از طریق مکاتبه سفارت با آقای ژیگانشین مسئول اقتصادی روسیه در ایران و اقدام به موقع برای تسهیل گری این موضوع، با اعلام اسامی آنها به گمرک شهر بلاگوورد نسبت مشکل آنها اقدام عاجل صورت گرفت.

وی ادامه داد: این مساله می‌تواند به صورت یک وحدت رویه برای ماشین‌ها و بارهایی که در فراخوان شناسایی نشده اند به کار گرفته شود و دوباره اعلام می‌کنم چنانچه صاحبان کالا و یا ماشین‌ها با مشکل مواجه شده اند می‌توانند از طریق سفارت ایران در روسیه و اتاق مشترک ایران و روسیه پیگیر رفع مشکل شوند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا