انرژی

مشارکت شرکت‌های ایرانی در برخی پروژه‌های صنعت آب و برق تاجیکستان

وزیر نیروی ایران و وزیر انرژی و ذخایر آب تاجیکستان، به عنوان روسای کمیسیون‌ همکاری‌های مشترک دو کشور در خصوص موضوعات مهم همکاری فی ما بین دیدار و گفت‌وگو کردند.

همچنین بخوانید

به‌ گزارش ایسنا، علی‌اکبر محرابیان عصر امروز چهارشنبه در پایان دیدار و گفت‌وگوی خود با “دلیر جمعه” وزیر انرژی و ذخایر آب تاجیکستان در جمع خبرنگاران با اشاره به روابط دو کشور اظهار کرد: در راستای توسعه همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران با کشورهای منطقه و همسایه، “آیت‌الله رئیسی”، رئیس جمهور ایران نخستین سفر خود را پس از استقرار دولت سیزدهم به کشور تاجیکستان انجام داد که در این سفر علاوه بر شرکت در اجلاس‌ دو جانبه و شانگهای، اسناد خوبی میان دو کشور به امضا رسید.

وی با اشاره به تاکید روسای جمهور هر دو کشور برای توسعه روابط به‌ویژه در زمینه‌های اقتصادی، گفت: با مرور آمار صادرات ایران به تاجیکستان در سال‌جاری، شاهد رشدی با شیب مناسب در این زمینه هستیم.

رئیس کمیسیون همکاری‌های مشترک ایران و تاجیکستان با بیان اینکه زمینه‌های همکاری بین دو کشور، فراوان است، خاطرنشان کرد: در صدور خدمات فنی مهندسی طی سال جاری، حضور شرکت‌های ایرانی در برخی از پروژه‌های کشور تاجیکستان و مشارکت در پروژه ساخت نیروگاه برق‌آبی نمونه‌ای‌ از این همکاری‌ها است.

محرابیان با اشاره به همکاری‌های مناسب دو کشور در حوزه‌های مختلف ترانزیت کالا و حوزه‌های دیگر، اظهار امیدواری کرد که با پتانسیل و ظرفیتی که در دو کشور وجود دارد، بتوانیم با تاکیدات روسای جمهور ایران و تاجیکستان، این نوع همکاری‌ها را تدوام ببخشیم.
انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا