انرژی

افتتاح پروژه‌های برق به ارزش ۲۸۴۰ میلیارد ریال در اهواز

با حضور مدیرعامل شرکت توانیر و استاندار خوزستان پروژه‌های شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با ارزش سرمایه‌گذاری ۲۸۴۰ میلیارد ریال در اهواز افتتاح شدند.

امروز، ۱۳ اسفندماه با حضور آرش کردی مدیرعامل شرکت توانیر و صادق خلیلیان استاندار خوزستان پروژه‌های شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با ارزش سرمایه‌گذاری ۲۸۴۰ میلیارد ریال در اهواز افتتاح شدند.

پست برق ۲۳۰ به ۳۳ کیلوولت صنایع اهواز با ۱۰۰ مگاولت آمپر و ارزش سرمایه‌گذاری ۲۵۰۰ میلیارد ریال از جمله پروژه‌هایی است که امروز افتتاح شد.

با افتتاح پست صنایع بارگیری از پست‌های پربار منطقه (مهدیس، کوی مجاهد و سپیدار) کاهش و متعادل می‌شود و علاوه بر افزایش پایداری شبکه برق کلانشهر اهواز، باعث برق‌رسانی به شهرک‌های صنعتی در این منطقه از اهواز می‌شود.

پست سیار ۱۳۲ به ۳۳ کیلوولت جنوب‌ غرب اهواز با ظرفیت ۳۰ مگاولت آمپر و ارزش سرمایه‌گذاری ۲۶۰ میلیارد ریال نیز یکی دیگر از پروژه‌هایی است که امروز افتتاح شد.

چهار بانک خازنی ۳۳ کیلوولت در پست‌های سپنتا، گلستان و دانشگاه اهواز به ظرفیت ۱۹.۲ مگاوار و ارزش سرمایه‌گذاری ۸۰ میلیارد ریال دیگر پروژه‌ای است که امروز به بهره برداری رسید.

افتتاح این پروژه‌ها باعث افزایش ضریب اطمینان پایداری شبکه برق کلانشهر اهواز در تابستان ۱۴۰۱ خواهند شد و قابلیت مانور در شبکه را افزایش می‌دهند.

کلیه مراحل طراحی خدمات مهندسی، تجهیزات و اجرای عملیات توسط شرکت‌های داخلی انجام شده و اعتبار طرح‌ها از محل اعتبارات شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تامین و پرداخت شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و جمعی از مسئولان استانی در این مراسم حضور داشتند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا