امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

۵۰۰ میلیارد تومان به حوزه آبخیزداری گلستان اختصاص یافت

گرگان- وزیر جهاد کشاورزی از تخصیص ۵۰۰ میلیارد تومان به حوزه آبخیزداری خبرداد و گفت: اجرای طرح های آبخیزداری برای تامین آب گلستان ضروری است و باید به این بخش به صورت جدی کار شود.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، سید جواد ساداتی نژاد شامگاه جمعه در جلسه شورای اداری گلستان اظهار کرد: در شانزدهمین سفر رییس جمهور در گلستان به قله کشاورزی رسیدیم و ۲۵ درصد مصوبات استان در حوزه کشاورزی است‌.

ساداتی نژاد گفت: ۲۸۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی در استان داریم که ۱۱۰ هزار هکتار زهکشی شده و ۱۷۰ هزار هکتار مانده که دو هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در سفر رییس جمهور قرار شد هزار میلیارد به این طرح اختصاص داده شود.

وی ضمن اشاره به کشت چغندرقند، افزود: نیاز است کارخانه شکر در این استان ایجاد شود که به دلیل هزینه بر بودن آن بخش خصوصی به تنهایی نمی تواند و باید در این حوزه کمک شود.

ساداتی نژاد از تخصیص ۵۰۰ میلیارد تومان به حوزه آبخیزداری خبرداد و گفت: اجرای طرح آبخیزداری برای تامین آب این استان ضروری است و باید در این بخش به صورت جدی کار شود.

وی از تخصیص ۱۵۰ میلیارد تومان به لایروبی آب بندان خبرداد و گفت: در این سفر مبلغ ۱۸۰ میلیارد تومان به کشاورزی اراضی شیبدار تخصیص داده می شود.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: تخصیص مبلغ ۵۰ میلیارد تومان برای تجهیز ایستگاه قرنطینه محصولات کشاورزی هم از مصوبات سفر بود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا