امور زیربناییتعاون و اشتغال

آموزش پرستاری برای ۱۰ هزار نفر ارائه می‌شود

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای گفت: آموزش پرستاری برای ۱۰ هزار نفر در قالب تفاهم‌نامه سه‌جانبه‌گرایی ارائه می‌شود.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، تفاهم‌نامه سه‌جانبه امروز بین سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، سازمان بهزیستی کل کشور و سازمان نظام پرستاری برای آموزش ۱۰ هزار نفر پرستار امضا شد.

در قالب این تفاهم‌نامه قرار است در راستای زیست‌بوم اشتغال کشور همه کنش‌گران در کنار هم قرار گیرند و با توجه به جایگاهی که بخش خصوصی و غیردولتی مانند سازمان نظام پرستاری دارد، بحث اقتصاد سلامت به عنوان یکی از خوشه‌های هفت‌گانه اشتغال دنبال شود.

غلامحسین حسینی‌نیا رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در جریان امضا این تفاهم‌نامه گفت: خدماتی مانند مراقبت از سالمندان، مراقبت از کودک و همراه بیمار به ویژه در سطح جوامع توسعه‌نیافته و روستایی از اهداف این تفاهم‌نامه است که با تربیت ۱۰ هزار پرستار می‌توان ۱۰ هزار شغل ایجاد کرد و به سمت جامعه سلامت‌محور حرکت کنیم.

وی افزود: شعار دولت مبنی بر ایجاد سالانه یک میلیون شغل با چنین تفاهم‌نامه‌هایی به عنوان قطعاتی از پازل ایجاد اشتغال در جامعه عملی می‌شود.

گفتنی است، این تفاهم‌نامه با حضور حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رؤسای سه سازمان فنی حرفه‌ای، بهزیستی و نظام پرستاری در محل نمایشگاه دستاوردهای ۶ ماهه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در محل این وزارتخانه به امضا رسید.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا