بورسبورس اوراق

افت ۷ هزار واحدی شاخص بورس در هفته‌‌ای که گذشت


شاخص بورس در هفته‌ای که گذشت با ۷ هزار واحد کاهش، معادل ۰.۵۶درصد افت کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، در جریان معاملات بازار سرمایه در هفته‌ گذشته طی ۴روز معاملاتی تعداد ۲۰میلیارد و ۵۹۶میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۱۳۳هزار و ۱۳۶میلیارد ریال در بیش از یک میلیون و ۳۱۴هزار و ۷۷۰دفعه مورد معامله قرار گرفت که حجم، ارزش و نوبت‌های معاملات به ترتیب ۳۱.۷۶، ۲۷.۴۷ و ۲۷.۹۰درصد کاهش را نسبت به هفته قبل‌تر تجربه کردند.

این درحالی است که تعداد ۲۸۷۶میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۴۲هزار و ۵۸میلیارد ریال نیز در هفته گذشته مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب با ۲۰.۵۸ و ۳۰.۵۲ درصد افت همراه شدند.

همچنین بخوانید

این گزارش می‌افزاید: شاخص بورس در پایان معاملات هفته منتهی به ۱۳ اسفندماه با ۷۱۵۷واحد کاهش، معادل ۰.۵۶درصد افت کرد و به رقم یک میلیون و ۲۸۱هزارو ۱۵۳واحد رسید و شاخص کل هموزن نیز با ۳۸۴۹واحد افزیش، معادل ۱.۱۷درصد رشد کرد و رقم ۳۳۴هزار و ۱۵۷واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول هم در این مدت با ۹هزار و ۹۳۲واحد افت به رقم ۹۷۵هزار و ۸۶۵ واحد و شاخص بازار دوم با ۱۰۳واحد افزایش، به عدد ۲ میلیون و ۴۶۴هزار و ۱۸واحد رسیدند که به این ترتیب شاخص بازار اول با ۱.۰۱درصد افت همراه شدند.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا