بین الملل

افزایش قیمت بنزین در آمریکا به دنبال تشدید تنش‌ها در اوکراین

صندوق بین المللی پول اعلام کرد حمله روسیه به اوکراین تاثیر شدیدی بر اقتصاد جهانی خواهد داشت. تاثیر این حمله همین حالا هم در آمریکا احساس می‌شود.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، شبکه تلویزیونی سی بی اس آمریکا اعلام کرد بهای بنزین در آمریکا به دلیل مناقشه روسیه و اوکراین افزایش یافته است. صندوق بین المللی پول اعلام کرد حمله روسیه به اوکراین تأثیر شدیدی بر اقتصاد جهانی خواهد داشت. تأثیر این حمله همین حالا هم در آمریکا احساس می‌شود.

بهای بنزین در کالیفرنیا معمولاَ بیشتر از سایر نقاط کشور است. اما در حال حاضر کل کشور شاهد افزایش بی سابقه بهای بنزین در یک دهه گذشته بوده است. بهای بنزین در آمریکا به شکلی در حال افزایش است که از زمان طوفان کاترینا تاکنون دیده نشده است.

یک امریکایی در پمپ بنزین گفت این مضحک است! بهای بنزین از دیروز تا حالا ۸ سنت و از هفته گذشته تا حالا ۳۲ سنت و از ماه گذشته تا حالا ۴۸ سنت و از سال گذشته تاکنون ۱ دلار و ۱۷ سنت افزایش یافته است. هر زمان که ما شاهد این تنش‌های ژئوپولتیک هستیم بازار نفت درست مانند بازار سهام واکنش خوبی به این آشفتگی نشان نمی‌دهند.

یک آمریکایی دیگر نیز گفت بیشتر اوقات من نصف حقوق ماهیانه‌ام را صرف خرید بنزین می‌کنم و پول بنزین بیشتر درآمد ماهیانه من را مصرف می‌کند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا