بین الملل

رکورد ۱۴ ساله قیمت نفت شکسته شد/ هر بشکه نفت ۱۳۹ دلار

بهای هر بشکه نفت برنت به بالاترین سطح خود از ژوئیه ۲۰۰۸ افزایش یافت و به بشکه‌ای ۱۳۹ دلار و ۱۳ سنت رسید.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از صدا و سیما، قیمت نفت در نخستین ساعات بازگشایی بازار، مرز ۱۳۰ دلاری را پشت سر گذاشت.

همچنین بخوانید

هر بشکه نفت برنت دریای شمال در ساعات نخستین بازگشایی بازار الکترونیکی بیش از ۱۲ دلار افزایش یافته و به حدود ۱۳۰ دلار رسید. این قیمت بالاترین میزان در ۱۴ سال گذشته است.
بر اساس این گزارش، بهای هر بشکه نفت برنت در آغاز معاملات امروز به بالاترین سطح خود از ژوئیه ۲۰۰۸ افزایش یافت و به بشکه‌ای صد و سی و نه دلار و۱۳ سنت رسید. همچنین قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا هم به صد و سی دلار و ۵۰ سنت رسید.

پایگاه اینترنتی oilprice.com نیز در گزارشی اعلام کرد قیمت نفت تا ساعت ۰۶:۰۰ صبح به وقت تهران هر بشکه نفت برنت دریای شمال با ۹ دلار و ۶۶ سنت افزایش نسبت به روز قبل، به ۱۲۷ دلار و ۷۷ سنت رسید.

قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) نیز با ۸ دلار و ۱۰ سنت افزایش نسبت به روز گذشته به رقم ۱۲۳ دلار و ۶۵ سنت رسید.

مختل شدن احتمالی صادرات نفت روسیه علت افزایش قیمت نفت اعلام شده است.

وزیر امور خارجه آمریکا دیشب در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص تحریم نفتی روسیه پاسخ صریحی نداد و گفت در این باره با متحدانش گفتگو خواهد کرد.

خبرگزاری رویترز طولانی شدن مذاکرات رفع تحریم‌های ایران را هم در افزایش قیمت نفت مؤثر دانست. با این حال برخی منابع خبری گزارش دادند آمریکا برای جبران کمبود عرضه نفت با ونزوئلا که پیش تر تحریم شده بود مذاکره می‌کند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا