انرژی

بررسی راهکارهای حفاظت از بزرگترین میراث بشر در نشست علمی

رئیس کرسی یونسکو در بازیافت آب، از آب به عنوان میراث بشریت یاد کرد و گفت: ما به دنبال روزی هستیم که چالش آب از طریق برنامه ریزی های منسجم مرتفع شود.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی دکتر محمدحسین صراف‌زاده در افتتاحیه جشنواره آب “پنل آب، اقلیم و تمدن” گفت: این رویداد یکی از برنامه‌های جشنواره آب است که از روز ملی آب یعنی ۱۳ اسفند ماه آغاز می شود و تا ۳ فروردین ماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در فاصله روز ملی آب و روز جهانی آب، جشنواره آب برگزار می شود، خاطر نشان کرد: ما با برگزاری این رویدادها به دنبال روز نویی در کشور هستیم که مساله آب با برنامه ریزی های انجام شده مرتفع شود.

صراف زاده آب را یک امانت و میراثی برای نسل کنونی دانست که باید برای انتقال به نسل آینده از آن صیانت کرد، اظهار کرد: از این رو باید از این میراث حفاظت کنیم.

دبیر کرسی یونسکو در بازیافت آب با بیان اینکه رویداد امروز با همکاری کرسی یونسکو در مخاطرات ساحلی برگزار می شود، یادآور شد: آب، یکی از موضوعات مهم در یونسکو است و این دو کرسی در این نشست درصدد هستند تا جنبه های مختلف چالش های آب در کشور را مورد بررسی قرار دهند.

به گزارش آرمان اقتصادی، روز جهانی آب مصادف با دوم یا سوم فروردین هر سال (۲۲ مارس) از سوی سازمان ملل نام‌گذاری شده‌است. روز جهانی آب، اولین بار در سال ۱۹۹۲ میلادی، در کنفرانس محیط زیست و توسعه سازمان ملل در شهر ریودوژانیرو کشور برزیل رسماً مطرح شد.

در این کنفرانس از کلیه کشورها خواسته شد تا در راستای اجرای بیانیه شماره ۲۱ سازمان ملل، این روز را به عنوان روز ترویج و آگاه‌سازی مردم در مورد آب اختصاص دهند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا