بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

آیا شیبا ۱ دلاری می‌شود؟

 

ارز دیجیتال شیبا اینو در سال ۲۰۲۱ عملکردی باورنکردنی داشته است، به‌طوریکه در پایان این سال، نسبت به پایان سال ۲۰۲۰، رشد ۲۶۰۰۰۰۰۰ درصدی پیدا کرده است! بدون شک، همین جمله کافیست تا توجه افرادی که به خرید ارز دیجیتال علاقه‌مند هستند، به این رمزارز جلب شود. پس از اینکه رمز ارز شیبا توانست ۵ صفر اعشاری از قیمت خود حذف کند، بسیاری از کاربران منتظر هستند تا ارزش این رمز ارز به ۱ دلار برسد. گرچه با پیشرفت شیبا اینو در سال گذشته این امر به هیچ وجه بعید نیست، اما به‌نظر شما چقدر احتمال دارد که ارزش آن با دلار برابر شود؟ با ما همراه باشید تا علاوه‌بر بررسی ارز دیجیتال شیبا، جواب این سوال را بررسی کنیم.

آیا قیمت شیبا اینو به یک ۱ دلار می رسد؟

اگر ارزش شیبا اینو تا ۱ دلار افزایش پیدا کند، سرمایه گذاری در این ارز دیجیتال با قیمت‌های فعلی، می‌تواند چندین برابر سود داشته باشد. اما سوال اصلی این است که آیا احتمال وقوع چنین افزایش قیمتی وجود دارد؟

باوجود پیشرفت چشمگیر این ارز دیجیتال در سال گذشته و خوش بین بودن طرفداران ارز دیجیتال شیبا برای افزایش قیمت این رمزارز، باید بگوییم که رسیدن آن به ارزش یک دلار بعید به نظر می‌رسد. درواقع، با مقیاس‌پذیری این ارز دیجیتال، احتمال اینکه بتواند در تعداد سکه‌های فعلی خود به قیمت ۱ دلار برسد، بسیار کم است.

به‌طورکلی، دو راه وجود دارد تا قیمت شیبا به ۱ دلار افزایش پیدا کند. یکی این است که خود معامله‌گران با خرید شیبا در قیمت‌های بالاتر باعث افزایش قیمت شوند، مورد دیگر کاهش عرضه است که سکه‌های باقی مانده را با ارزش‌تر می‌کند. برای اینکه این اتفاق بیافتد، سکه‌ها باید از چرخه خارج شوند یا به قول معامله‌گران، با انتقال به یک کیف پول مرده، سوزانده شوند. البته، یک سناریوی سوم هم وجود دارد که ارزش دلار آمریکا کاهش پیدا کند و سرمایه‌گذاران به‌عنوان جایگزین به‌سراغ خرید شیبا بروند، اما این شرایط کاملا بعید است.

اگر شیبا اینو با تعداد فعلی سکه‌هایش به ۱ دلار برسد، ارزش بازار این کوین ۵۵۰ تریلیون دلار می‌شود که این رقم بالاتر از کل اقتصادهای جهان و ۶۵۰ برابر ارزش بازار بیت کوین خواهد بود! بنابراین، بسیار بعید است که Shiba Inu در آینده به ۱ دلار برسد.

ارز دیجیتال شیبا چیست؟

خرید شیبا

شیبا اینو که در آگوست ۲۰۲۰ توسط شخصی به‌نام ریوشی (Ryoshi) ساخته شد، نام خود را از سگی به نام شیبا گرفته است. توکن‌های شیبا اینو یک میم کوین هستند و نماد آن‌ها سگی مشابه سگ دوج کوین است. این ارز در سال گذشته به یکی از محبوب‌ترین توکن‌ها تبدیل شده. Shiba Inu بر روی بلاک چین اتریوم اجرا می‌شود و ایمنی و عملکرد پلتفرم اتریوم را ارائه می‌دهد.

عرضه این ارز دیجیتال، ۵۴۹ تیریلیون است که حدود ۴۰ درصد از این سکه‌ها توسط ویتالیک بوترین، یکی از بنیان‌گذاران اتریوم، به‌طور غیرقابل برگشتی سوزانده شدند، به این معنی که آنها کاملا نابود شده‌اند و قابل استفاده نیستند.

پلتفرم رمز ارز شیبا خدمات دیگری نیز ارائه می‌دهد. این خدمات شامل ShibaSwap که یک پلتفرم غیرمتمرکز برای مبادله سکه است یا Shiboshis، نوعی توکن غیرقابل تعویض (NFT)، می‌شوند.

آینده شیبا چه خواهد شد؟

در زمان نگارش این مقاله، ارز دیجیتال شیبا با قیمت ۰.۰۰۰۰۰۲۴ دلار معادل ۰.۵ تومان، ۱۵امین ارز دیجیتال بزرگ دنیا از نظر ارزش بازار است.

به طور کلی، تحولات جالبی در آینده رمزارز شیبا وجود دارد. این ارز دیجیتال ابتدا اعلام کرد که توسط Shiberse در سال ۲۰۲۲ وارد فضای متاورس خواهد شد. این سکه، به‌عنوان شت کوین شناخته می‌شود و قیمت آن بسیار پرنوسان است. درنتیجه، نمی‌توان خیلی دقیق ارزش آن در آینده را پیشبینی کرد. با این وجود،‌ برخی از کارشناسان ارزهای دیجیتال پیش‌بینی‌هایی درمورد آینده شیبا انجام داده‌اند.

برای مثال، وب‌سایت ارز دیجیتال Wallet Investor انتظار دارد که شیبا در یک سال آینده ۰.۰۰۰۰۶۲۱ دلار (۱.۶۱ تومان) ارزش داشته باشد. در همین حال، وبسایت‌های دیگر پیش بینی می‌کنند که شیبا تا پایان سال ۲۰۲۲ با قیمت ۰.۰۰۰۰۷۳۷۲ دلار (۱.۹۱ تومان )و تا اواسط سال آینده ۰.۰۰۰۰۹۵۸۴ دلار (۲.۴۹ تومان) معامله شود.

به‌طورکلی، انتظار می‌رود که رمزارز شیبا در پایان سال ۲۰۲۵ به ۰.۰۰۰۲۸ دلار (۷.۲۸ تومان) افزایش یابد. به عبارت دیگر، اگر امیدوارید که این ارز دیجیتال به ۱ دلار برسد، باید مدت زیادی منتظر باشید.

شیبا یا دوج کوین؟ کدام زودتر برمیگردد؟

شیبا یا دوج کوین

در سال ۲۰۲۱، Shiba Inu و Dogecoin با استفاده از نماد سگ شکاری ژاپنی، در دنیای ارزهای دیجیتال رشد قیمتی انفجاری را تجربه کردند. ارزش شیبا اینو در سال جاری بیش از ۵۰ میلیون درصد افزایش یافته است، و قیمت دوج کوین هم بیش از ۳۳۰۰٪ افزایش پیدا کرده است. درنتیجه، سرمایه‌گذاری در هر دو این سکه‌ها عالی به‌نظر می‌رسد. اما با افت قیمت ارزهای دیجیتال، این دو ارز نیز با افت قیمتی شدید روبه‌رو شدند و همان طور که قیمت آن ها به سرعت افزایش یافته بود، کاهش یافت. حال برای سرمایه گذارانی که این سکه ها را در اوج قیمت خریداری کرده و حالا با ضرر مواجه شده‌اند، می‌خواهند بدانند قیمت کدام یک از آن‌ها دوباره به اوج خود برمی گردد؟

برای جواب به این سوال بهتر است تفاوت‌ها و شباهت‌های شیبا و دوج را بررسی کنیم. از برخی جهات، شباهت‌های زیادی بین شیبا اینو و دوج کوین وجود دارد. خرید دوج کوین و شیبا اینو، سودهای کلانی برای سرمایه‌گذاران به‌وجود آورده و هردوی این سکه‌ها به‌لطف میم سگ شکاری ژاپنی بسیار محبوب واقع شده‌اند.

با این حال، برخی نقاط تفاوت بین آنها وجود دارد. Shiba Inu یک توکن ERC-20 است که بر روی بلاک چین اتریوم اجرا می‌شود. ارزش بازار دوج کوین درحال حاضر، حدود ۲۳.۳ میلیارد دلار است، درحالی‌که شیبا اینو ارزش بازار تقریبا ۱۸.۳ میلیارد دلاری دارد. با وجود اینکه دوج کوین ارزش بازار بیشتری دارد، بازار میم شیبا اینو همچنان داغ‌تر به نظر می‌رسد.

همچنین، رمزارز شیبا هنوز در مرحله پذیرش اولیه قرار دارد و این توکن هنوز به پلتفرم معاملاتی Robinhood Markets اضافه نشده است. اگر SHIB در سال آینده به این پلتفرم اضافه شود، افزایش قابل توجهی در ارزش آن ایجاد می‌شود. علاوه‌بر آن، SHIB به‌عنوان یک توکن متاورس، ممکن است افزایش قیمت بیشتری نسبت به دوج کوین تجربه می‌کند.

سخن آخر

به خاطر داشته باشید که سکه‌های ارز دیجیتال مانند رمزارز شیبا، که رشد سریع را تجربه می‌کنند؛ قیمت ناپایداری دارند. موارد زیادی وجود دارد که چنین سکه‌هایی پس از مدتی ارزش خود را به طور کامل از دست داده‌اند. پس برای سرمایه‌گذاری بر روی این کوین‌ها، از اصول مدیریت سرمایه پیروی کرده و با سرمایه کم وارد شوید.

اگر شما نیز به خرید ارز دیجیتال و بررسی قیمت تتر، بیت کوین، اتریوم و سایر سکه‌های دیجیتالی علاقه‌مند هستید، حتما به صرافی ارز دیجیتال ارزپایا مراجعه کنید. این صرافی ایرانی بهترین و امن‌ترین خدمات خرید و فروش ارز دیجیتال را به کاربران ایرانی ارائه می‌دهد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا