امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

جنگ روسیه و اوکراین قیمت غلات را ۵۰ درصد افزایش داد

یک فعال صنفی با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی قیمت غلات گفت: جنگ میان روسیه و اوکراین منجر به افزایش چشمگیر قیمت غلات شده است.

همچنین بخوانید

عضو هیأت مدیره اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: اوکراین و روسیه سهم زیادی در تأمین غلات جهان دارند به همین علت جنگ میان این دو کشور موجب شده تا قیمت غلات جهش چشمگیری داشته باشد.

محمد مهدی نهاوندی با اعلام این مطلب افزود: بروز جنگ میان دو کشور موجب شده تا فروشندگان خارجی تمایلی به عرضه محصولات خود نداشته باشند و البته از سوی دیگر نیز خریداران کالاهای اساسی تلاش می‌کنند تا سهم بیشتری از خرید کالاهای اساسی را به خود تخصیص بدهند.

وی با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی قیمت غلات اظهار کرد: در حال حاضر قیمت‌های پیشنهادی برای ذرت تحویل بنادر جنوبی حدود ۴۵۰ یورو و برای جو دامی ۴۵۵ یورو است و قیمت اعلامی فروشندگان خارجی برای کنجاله سویا هم حدود ۶۵۰ یورو اعلام می‌شود.

عضو هیأت مدیره اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام وطیور ایران تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود لازم است تا قیمت‌های ارزی و ریالی نهاده‌های دامی اصلاح شود تا فرآیند تأمین نهاده‌های دامی توسط بخش خصوصی تداوم داشته باشد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا