بورسبورس اوراق

الاکلنگ بورس تهران و فرابورس

در جریان معاملات دومین روز هفته (یکشنبه، ۲۲ اسفند ماه)، شاخص کل بورس تهران با افزایش ۲ هزار و ۳۷۹ واحدی به رقم یک میلیون و ۳۳۵ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۳۶۸ واحد افزایش، به رقم ۳۳۸ هزار و ۷۲۸ واحد را به ثبت رساند.


به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از (سنا)، برپایه معاملات دومین روز معاملاتی هفته، بیش از ۶ میلیارد و ۵۷ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۰ هزار و ۴۴۶ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.

شاخص بازار اول افزایش ۳ هزار و ۷۸۶ واحدی و شاخص بازار دوم، کاهش یک هزار و ۵۴۵ واحدی را تجربه کردند.

گروه فلزات اساسی در جریان معاملات امروز با ۲۹ هزار و ۳۸۴ معامله به ارزش ۳ هزار و ۹۸ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین، گروه خودرو با ۳۶ هزار و ۵۹۱ معامله به ارزش ۲ هزار و ۳۳۴ میلیارد ریال، گروه فراورده‌های نفتی با ۲۵ هزار و ۲۹۴ معامله به ارزش ۲ هزار و ۱۴۴ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۲۵ هزار و ۱۳۸ معامله به ارزش یک هزار و ۷۱۶ میلیارد ریال و گروه کانه فلزی با ۱۲ هزار و ۹۳۱ معامله به ارزش یک هزار و ۳۵۳ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با ۲ هزار و ۷۵۱ واحد، شرکت پالایش نفت تهران با ۴۲۵ واحد، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با ۳۸۷ واحد، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۲۹۳ واحد و شرکت پالایش نفت بندرعباس با ۲۳۵ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند.

در مقابل، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با ۳۶۸ واحد، شرکت پتروشیمی شیراز با ۱۵۵ واحد، شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با ۱۴۰ واحد، شرکت گروه سرمایه‌گذاری و توسعه صنعت پتروشیمی خلیج فارس با ۱۱۷ واحد و شرکت مخابرات ایران با ۱۰۵ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.

نگاهی بر معاملات فرابورس

در جریان معاملات امروز، (یکشنبه، ۲۱ اسفند ماه) شاخص کل فرابورس با کاهش ۲۸ واحدی به رقم ۱۸ هزار و ۱۵۲ واحد رسید.

همچنین، امروز بیش از ۳ میلیارد و ۳۱۵ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۹ هزار و ۷۵۷ میلیارد ریال دادوستد شد.

در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت پتروشیمی زاگرس با ۱۳ واحد، شرکت تولید نیروی برق دماوند با ۷ واحد، بیمه پاسارگاد با ۳ واحد، شرکت فولاد هرمزگان جنوب با ۲ واحد و شرکت ریل پرداز نوآفرین با ۱.۶ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.

در مقابل، شرکت پلیمر آریا ساسول با ۱۲ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین با ۵ واحد، شرکت بهمن دیزل با ۴.۷ واحد، شرکت صنایع پتروشیمی تخت جمشید با ۴.۳ واحد و شرکت توسعه سامانه نرم‌افزاری نگین با ۴ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا