بورسبورس اوراق

شاخص بورس ۲هزار واحد رشد کرد


شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۲هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از ۵میلیارد و ۹۳۳میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۳هزار و ۹۷۰میلیارد تومان در بیش از ۳۲۸هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۲۳۷۹واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۳۳۵هزار و ۳۱۲واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های معدنی و صنعت چادرملو، پالایش نفت تهران و معدنی و صنعتی چادرملو شد و در مقابل شرکت‌های سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، پتروشیمی شیراز و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

همچنین بخوانید

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۳میلیارد و ۱۷۴میلیون ورقه به‌ارزش ۲هزار و ۶۹۹میلیارد تومان در ۱۷۶هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۲۸واحد رشد کرد و در ارتفاع ۱۸هزار و ۱۵۲واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی پلیمر آریا ساسول، سرمایه‌گذاری صبا تامین و بهمن دیزل و در مقابل شرکت‌های پتروشیمی زاگرس، تولید نیروی برق دماوند و بیمه پاسارگاد بیشترین اثر مثبت را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا